اسپالتی؛چرا دی لورنتزو را تعویض نکردی؟

اسپالتی؛چرا دی لورنتزو را تعویض نکردی؟

در جریان باخت 1-0 ایتالیا به اسپانیا، تیم لوچانو اسپالتی نمایشی بسیار ضعیف و پراشتباه داشت و اگر مهارهای مهم جانلوییجی دوناروما نبود، شاید ایتالیا با نتیجه سنگین‌تری می‌باخت.

به گزارش 9صبح،رویکرد تیم لوچانو اسپالتی نه‌تنها خوب نبود بلکه تعویض‌های اولیه نیز نتوانستند مشکلی را از ایتالیا حل کنند.در جریان باخت 1-0 ایتالیا به اسپانیا، تیم لوچانو اسپالتی نمایشی بسیار ضعیف و پراشتباه داشت و اگر مهارهای مهم جانلوییجی دوناروما نبود، شاید ایتالیا با نتیجه سنگین‌تری می‌باخت.

درست است که فاصله کیفی اسپانیا و ایتالیا مشخص است اما نمایش آتزوری غیرقابل‌قبول بود و رسانه‌های ایتالیا از جمله گاتزتا دلو اسپورت با تیتر روی جلد «ایتالیای کوچک»، اسکای ایتالیا و گل ایتالیا به انتقاد از رویکرد و تصمیم‌های لوچانو اسپالتی در این مسابقه پرداخته‌اند. 

اسپالتی در نشست خبری پس از بازی گفت به همان ترکیب بازی با آلبانی بازی داده چرا که روحیه آن‌ها خوب بود اما در طول بازی مشخص شد این بازیکنان قدرت واکنش سریع همچون اسپانیایی‌ها را ندارند. استفاده از برایان کریستانته به‌عنوان هافبک تخریبی آن هم در بازی‌ای که نیاز به افزایش مالکیت توپ بود، یکی از علامت سوال‌های مهمی است که درباره ایتالیا مطرح شده است.

جورجینیو از نظر فنی عملکرد خوبی نداشت اما نیکولو فاجولی به‌عنوان هافبکی پابه‌توپ که پاس‌های خوبی ارسال می‌کند و می‌تواند به بازی ریتم بدهد، مورد استفاده قرار نگرفت. دعوت شدن فاجولی به‌جای مانوئل لوکاتلی به‌خودی خود جنجال‌های زیادی را برانگیخت زیرا این هافبک 22 ساله ماه‌ها فوتبال بازی نکرده بود اما حالا با حضور در یورو، یک ثانیه هم بازی نکرده است؛ پس سوال این‌جاست: چرا او اصلا دعوت شده؟

جووانی دی لورنتزو در جدال‌های مختلف با نیکو ویلیامز، عملا تحقیر شد و هر بار با دریبل خوردن او بود که اسپانیا از سمت چپ زمین می‌توانست خطرساز شود. با وجود این، اسپالتی تغییری در آن منطقه به وجود نیاورد و این در حالی بود که متئو دارمیانِ باتجربه روی نیمکت حضور داشت. البته که دی لورنتزو برای اسپالتی مهره محبوبی است چون او کاپیتان تیم ناپولی قهرمان سری آ بود و سرمربی ایتالیا تصمیم گرفت به او اعتماد کند.

منبع:طرفداری

وب گردی

    نظر شما