تمدن و فرهنگ در جشن تولد زیدان+عکس

تمدن و فرهنگ در جشن تولد زیدان+عکس

زین‌الدین زیدان، اسطوره فرانسه و رئال مادرید در کنار دو نوه تازه متولد شده‌اش تولد ۵۲ سالگی خود را جشن گرفت.

به گزارش 9صبح،خبر برگزاری جشن تولد برای اسطوره فرانسوی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت اما کمتر کسی به عکس منتشره از این جشن دقت کرد.زین‌الدین زیدان، اسطوره فرانسه و رئال مادرید در کنار دو نوه تازه متولد شده‌اش تولد ۵۲ سالگی خود را جشن گرفت. زیدان عکسی از این جشن تولد را هم منتشر کرد که در رسانه‌های داخلی کشور ما هم به اندازه کافی دیده شد. عکسی که درسی بزرگ در دل خود داشت، درس احترام به حریم خصوصی..

در جوامع متمدن و کشورهای پیشرفته سال‌هاست قوانین سفت و سخت و مشخصی برای حفظ سلامت خانواده و حریم خصوصی افراد وجود دارد. هیچکس در هیچ مقام و موقعیتی حق تخطی از این قوانین را ندارد و جوری فرهنگ سازی شده که کسی فکر سوء استفاده از دیگران را هم نمی‌کند.

عدم استفاده از کودکان - حتی توسط والدین و حتی در حد انتشار یک عکس از یک مراسم خانوادگی - موضوعی است که در بیشتر فرهنگ‌ها پذیرفته شده و کسی مشکلی با درک آن ندارد. تصور کنید که حتی یک عکس بدون پرسیدن نظر یک کودک منتشر نمی‌شود، چه رسد به سو استفاده ابزاری جسمی یا کار کشیدن از کودکان!

در همین عکس، فرزندان بزرگ زیدان بدون هیچ پوشش و نقابی هستند، چون بالغ و اختیار تصمیم گیری دارند، چون رضایت دارند عکس آنها کامل منتشر می‌شود. آنها می‌توانند در مورد خود تصمیم گرفته و نظر بدهند اما به عنوان پدر و مادر برای نوزادان خود تصمیم نمی‌گیرند. کاری که خود زیدان هم برای نوه‌هایش انجام نمی‌دهد. حالا این فرهنگ و این رفتار را مقایسه کنید با کسانی که چطور از کودکان خود استفاده ابزاری می‌کنند. مسئله فقط کودکان کار و سر چهارراه‌ها نیست، متاسفانه هستند پدرانی که فرزندان خود را مجبور به انجام تمرینات سخت در ورزش کرده‌اند و حتی سلامت آنها را به خطر انداخته‌اند!

تازه این در دنیای ورزش است که همه فکر می‌کنند برای سلامتی مفید است. وای به حال آنها که از روش‌های غیر اخلاقی نیز نمی‌گذرند، البته در مورد این قشر صحبت نمی‌کنیم، همان کسانی که فکر می‌کنند باید برای فرزندانشان تصمیم بگیرند کافی است نگاهی به سرنوشت کودکانی که در سن پایین به واسطه خواسته والدین خود به شهرت رسیده‌اند، ‌انداخته و دست از رفتار خود بردارند.

به آینده بچه‌هایمان فکر کنیم. سلامت آنها مهم است، چه جسمی چه روحی...

تولد زیدان

منبع:خبرورزشی

    نظر شما