یک ماجرای درست؛منچسترسیتی ۱۱۵ پرونده تخلف مالی متفاوت ندارد

یک ماجرای درست؛منچسترسیتی 115 پرونده تخلف مالی متفاوت ندارد

دیوید اورنستین، معتبرترین خبرنگار حوزه فوتبال انگلیس در پادکست تاک اسپورت پیرامون پرونده منچسترسیتی صحبت کرد.

به گزارش 9صبح،با وجود جو رسانه‌ای شدید علیه منچسترسیتی، مالکان این باشگاه از تبرئه در دادگاه نوامبر مطمئن هستند. دیوید اورنستین، معتبرترین خبرنگار حوزه فوتبال انگلیس در پادکست تاک اسپورت پیرامون پرونده منچسترسیتی صحبت کرد. 

منچسترسیتی به  نقض قوانین مالی لیگ برتر در حد فاصل سال 2009 تا 2018  متهم شده است. مطابق اسناد و مدارک ارائه شده، قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر با عدم گزارش برخی ارقام مالی و همچنین ایجاد اسپانسرهای پوششی، از سرمایه‌گذاری غیرمستقیم مالکان اماراتی‌اش استفاده کرده است. تعداد اتهام منچسترسیتی به گفته رسانه‌ها 115 مورد است. بزرگی عدد مطرح شده باعث شده است تا جوی شدیدی علیه سیتیزن‌ها در فوتبال انگلیس به وجود آمده و برخی با اشاره به عدد «115»، خواهان برخورد سنگین با باشگاه منچستری باشند. دیوید اورنستین، خبرنگار اتلتیک با مشارکت در پادکست ویژه تاک اسپورت، پیرامون پرونده منچسترسیتی گفت:

منچسترسیتی همواره بر بی‌گناهی خود تاکید کرده و ادعا می‌کند که شواهد غیرقابل‌انکاری برای اثبات این بی‌گناهی دارد. آن‌ها مطمئن هستند که در این پرونده پیروز خواهند شد و هوادارانشان نیز همین باور را دارند. نمی‌دانیم که این موضوع برای چه کسی خوب خواهد بود، اما منچسترسیتی و هوادارانش این دادگاه را فرصتی برای تبرئه نهایی و رفع این لکه ننگ از سر خود می‌دانند. باید منتظر ماند و دید که این اتفاق چگونه رقم خواهد خورد. اما در مورد اندازه، مقیاس و بزرگی موضوعی که مت [هیوز، خبرنگار مستقل و متخصص حوزه مالی حاضر در پادکست] در مورد آن صحبت می‌کند، می‌خواهم چند نکته اضافه کنم. بسیاری از تخلفات ادعایی، تکرار شده‌اند. بنابراین، این موضوع به افزایش تعداد اتهامات کمک کرده است. بسیاری از مردم می‌گویند، «واو، 115 اتهام جداگانه» اما اینطور نیست، زیرا این اتفاق سال به سال و برای یک چیز مشابه رخ داده است، از جمله موضوع افزایش اسپانسرها با پنهان کردن کمک مالکان باشگاه.

نکته دیگر این است که اتهامات وارده به اورتون و ناتینگهام فارست به عنوان پرونده‌های ساده «قوانین PSR» توصیف می‌شوند، در حالی که منچسترسیتی به عنوان پرونده‌ای پیچیده‌تر تعریف شده است. بنابراین، مردم به طور قابل درکی در مورد تاخیر در بررسی پرونده منچسترسیتی احساس ناامیدی، نگرانی و خشم می‌کنند و باور دارند چیزی بر علیه باشگاه آن‌ها و به نفع سیتی وجود دارد. پرونده‌ها، اتهامات و دوره‌های زمانی کاملا متفاوت هستند. در مورد دادگاه، منچسترسیتی از خود دفاع بسیار جدی خواهد داشت. 

مطابق صحبت‌های دیوید اورنستین، 115 اتهام منچسترسیتی به صورت تکرار به این عدد رسیده است. در واقع،  اتهام اسپانسر پوششی ، چندین بار طی بازه زمانی 2018-2009 تکرار می‌شود. انتظار می‌رود پاییز آینده جلسه اولیه دادگاه لیگ برتر و منچسترسیتی آغاز شود. از تابستان 2025 به عنوان زمان صدور رای نهایی پرونده یاد می‌شود.

منبع:طرفداری

وب گردی

    نظر شما