استقلال و پرسپولیس زیر نگاه ذره بینی پیشکسوت فوتبال؛ استیلی: بازی هجومی استقلال برای تیم دردسرساز شد

استقلال و پرسپولیس زیر نگاه ذره بینی پیشکسوت فوتبال؛ استیلی: بازی هجومی استقلال برای تیم دردسرساز شد

استقلال دچار دوگانگی شده است. تفکرات جواد نکونام دفاعی است و برای به گل رسیدن روی ضدحمله‌ها و ضربات ایستگاهی برنامه دارد. امسال تصمیم گرفته کار هجومی‌هم انجام دهد و همین تیم را دچار دوگانگی کرده است.

به گزارش 9صبح؛ 

کارشناسی دربی ۱۰۴ با حمید استیلی؛ میلاد محمدی در هر بازی جزو ۳ بازیکن برتر زمین است

پرسپولیس با آنالیز خوب رضاییان را از بازی خارج کرد/ شیفت استقلال از بازی دفاعی به هجومی برای این تیم دردسرساز شده/ در پرسپولیس کسی در کار دیگری دخالت نمی‌کند!

پرسپولیس با آنالیز خوب رضاییان را از بازی خارج کرد/ شیفت استقلال از بازی دفاعی به هجومی برای این تیم دردسرساز شده/ در پرسپولیس کسی در کار دیگری دخالت نمی‌کند!

سامان خدایی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

حمید استیلی می‌گوید پلیس باید با کسانی که در ورزشگاه بطری پرتاب می‌کنند برخورد کند چرا که این اتفاقات از چشم یک ملت دیده می‌شود

لیگ همستر - 728x90

به گزارش خبرورزشی، پس از پایان هفته ششم لیگ برتر و پیروزی پرسپولیس در دربی ۱۰۴، از حمید استیلی دعوت کردیم تا با حضور در خبرورزشی این بازی و شرایط دو تیم را برای مخاطبان خبرورزشی تحلیل کند.

این گفتگو را می‌بینید و می‌خوانید:

 

بازی پرسپولیس - الاهلی

پرسپولیس مقابل الاهلی بسیار خوب و با برنامه بازی کرد. با اینکه پرسپولیس مقابل بازیکنان گران قیمت الاهلی بازی را واگذار کرد اما عملکرد بسیار خوبی داشت.

پرسپولیس در دو سه بازی لحظات اولیه گل خورد مثل بازی با الاهلی و ذوب آهن، باید تمرکز تیم در دقایق اولیه بالا برود، این خیلی مهم است. وقتی گل اول را الاهلی زود به ثمر رساند، با آن بازیکنانی که داشت همه نگران نتیجه شدند اما هرچه از دقایق بازی گذشت پرسپولیس بهتر شد. شناخت گاریدو هم از تیم خوب است و از بازیکنان به نحو احسن در پست‌های مناسب استفاده می‌کند. دیدیم چه تعویض‌های خوبی انجام داد. اورونوف هم که چهره شاخص این بازی بود. بازیکنان پرسپولیس همه خوب بودند فقط یک مقدار در ضربات آخر می‌شد بهتر کار کرد. در آسیا فرصت زیادی گیر تیم نمی‌آید و باید از معدود فرصت‌ها استفاده کرد. با اینکه پرسپولیس باخت اما مردم از بازی راضی بودند و با توجه به اینکه از ۱۲ تیم ۸ تیم صعود می‌کنند، پرسپولیس می‌تواند به دور بعد راه پیدا کند.

ببینید پرسپولیس چند بازیکن غایب آسیب دیده داشت، اورونوف، ایوب العملود، یاسین سلمانی و ... هرکدام از این‌ها وزنه هستند ولی غیبت شان خللی در عملکرد پرسپولیس برای دربی ایجاد نکرد. اینها به خاطر کار قوی گاریدو در مسائل روحی روانی است. همه عملکرد بسیار خوبی دارند.

عملکرد پرسپولیس در دربی

گاریدو و مربیان پرسپولیس به خوبی استقلال را آنالیز کرده بودند. به خوبی کناره‌های استقلال که نقطه قوت این تیم بود را از کار انداختند. وحید امیری و میلاد محمدی اجازه ندادند رامین رضاییان چندان کاری در سمت راست انجام دهد. نتوانست نفوذ کند، از نظر روحی روانی به هم ریخت و پنالتی هم داد. همینطور پرسپولیس با پرسینگ خوب اجازه بازی سازی به استقلال نداد. مالکیت و گردش توپ هم هر دو نیمه با پرسپولیس بود. فرشاد فرجی را دیدیم که چطور در دفاع و حمله عالی کار کرد. با فرشاد احمدزاده زوج خیلی خوبی تشکیل دادند. آن سمت وحید امیری و میلاد محمدی هم خیلی خوب کار کردند. میلاد محمدی در این زمان کوتاه تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس شده است. در هر بازی جزو سه بازیکن برتر زمین است. عالی به حمله اضافه می‌شود و قدرت پرسپولیس را در هجوم بالا می‌برد.

وحید امیری و امید عالیشاه هم مثل دیگر با تجربه‌های تیم عملکرد خیلی خوبی داشتند. پرسپولیس زیر توپ نمی‌زد، به خوبی توپ را به گردش درآورد و با پاس‌های پرتعداد موقعیت سازی کرد. یکی از همین گردش توپ‌ها هم منجر به گل پرسپولیس شد.

در رابطه با تعویض، تعویض اول که ژوائو به زمین آمد و پرسپولیس با دو فوروارد بازی کرد باعث شد پرسپولیس وسط زمین را برای دقایقی از دست بدهد و استقلال جلو بیاید. بلافاصله گاریدو، ایوب العملود و سعید مهری را به زمین آورد و ورق را برگرداند. گل هم روی حرکت ایوب العملود و مهری به دست آمد. پرسپولیس در هر دو نیمه بهتر بود. روند صعودی پرسپولیس که از بازی فولاد شروع شده، رفته رفته بهتر می‌شود.

عملکرد استقلال در دربی و انتظار هواداران از این تیم

استقلال در لیگ نخبگان خیلی خوب شروع کرد و هواداران تیم امیدوار شدند چرا که بازیکنان خوبی دارند و بازیکنان خوبشان را هم حفظ کرده اند و کادر فنی فصل پیش را دارند. استقلال اما با استرس بازی می‌کند. آن استرس باعث شد به جز شوت جلالی استقلال نتواند موقعیت خاصی ایجاد کند و اصلا نزدیک دروازه پرسپولیس شروع شود.

استقلال دچار دوگانگی شده است. تفکرات جواد نکونام دفاعی است و برای به گل رسیدن روی ضدحمله‌ها و ضربات ایستگاهی برنامه دارد. امسال تصمیم گرفته کار هجومی‌هم انجام دهد و همین تیم را دچار دوگانگی کرده است. وقتی حمله می‌کنند شکاف‌ها در ساختار تیم زیاد می‌شود و می‌بینید که استقلال هر بازی دروازه اش باز شده است. زیاد موقعیت به تیم حریف می‌دهند. همین باعث شده استقلال نتایج خوبی نگیرد. حل شدن این مشکل مستلزم ثبات است، چه در مدیریت و چه در کادر فنی. پرسپولیس و استقلال تیم‌های پرهواداری هستند و این تیم‌ها متعلق به مردم اند. مدیران و کادر فنی باید بدانند چه مسئولیتی دارند، یک برد و باخت این تیم‌ها تاثیر در روحیه مردم و جامعه دارد. هوادار تیم با نتیجه تیم جانش را از دست می‌دهد.

نکته تاریک دربی هم پرت شدن بطری‌ها بود. هواداران باید بدانند که ما زیر ذره بین هستیم، تیم‌های عربی و آسیا دنبال می‌کنند لیگ ما را. این حرکات می‌تواند میزبانی را از ما بگیرد و ما را دچار محرومیت کند. نیروی انتظامی‌و کانون‌های هواداری وظیفه دارند با این موضوع برخورد کنند. ۲۰ نفر وقتی بطری پرت کنند از چشم یک کشور دیده می‌شود. فرهنگ یک کشور را زیر سوال می‌برد. آنهایی که در استادیوم هستند و مسئولیت دارند باید رسیدگی کنند.

البته لیدرها جلوگیری که نکردند هیچ، بلکه تعدادی از لیدرهای استقلال با هواداران هم دست به یقه شدند.

این هواداران و لیدرها باید تحت عنوان کانون‌های هواداری با باشگاه هماهنگ باشند تا وقتی اتفاق این چنینی رخ می‌دهد، باشگاه یقه کانون هواداران را بگوید. وقتی باشگاه این کار نمی‌کند، باشگاه مقصر است و ضعف مدیریتی دارد. نیروی انتظامی‌هم آنجا حضور دارد، اگر کسی بطری پرت کند و برخوردی نشود پس پلیس چرا آنجاست؟ بازی‌های انگلیس را ببینید، نیروهای امنیتی رو به مردم نشسته و اصلا بازی را نمی‌بینند. هوادار به خودش اجازه نمی‌دهد چنین رفتاری کند چون می‌داند با او برخورد می‌شود. کسی به خودش حق نمی‌دهد روی سر بازیکن و داور چیزی پرت کند.

گفتید باشگاه باید برخورد کند، بیایید یک مقایسه انجام دهیم. در پرسپولیس، هوادار این تیم گاریدو را به عنوان سرمربی و رضا درویش را به عنوان مدیر می‌شناسد. دیگر کاری ندارد نماینده مالک و سهامدار و عضو هیات مدیره کیست. این اشخاص جلوی دوربین هم نمی‌آیند. اما استقلال، همان کانون هواداران که گفتید، یک تعداد می‌آیند جلوی باشگاه در حمایت از سرمربی شعار می‌دهند، علیه رییس هیات مدیره شعار می‌دهند. بعد مدیر یک حرف می‌زند، هیات مدیره یک حرف، هر اتفاقی می‌افتد ۱۰ نفر در باشگاه در موردش حرف می‌زنند، این وسط هوادار هم همه رو می‌شناسد و تقصیرات در باشگاه گردن چند نفر می‌افتد. استقلال چطور می‌تواند از این بلبشو نجات پیدا کند.

اول در مورد پرسپولیس صحبت کنم. پرسپولیس زمان نقل و انتقالات خیلی تحت فشار بود، خصوصا آقای درویش و هیات مدیره ولی می‌بینیم عملکرد خوبی باشگاه داشته چه در زمینه جذب بازیکن و چه سرمربی ای که به خدمت گرفته است. جا دارد به آقای درویش، هیات مدیره، افشین پیروانی و همینطور سید جلال حسینی خسته نباشید بگوییم که عالی کار کردند، این آدم‌ها تاثیرگذارند در پرسپولیس.

هرکسی باید در جایگاه خودش قرار بگیرد. مربی، مدیرعامل، لیدر و ... در جایگاه خودشان وظیفه خود را انجام دهند. دخالت نکنند در کار هم باشگاه موفق می‌شود. در پرسپولیس این مساله مدیریت می‌شود و مشکلات کمتر است و نتیجه اش را در قهرمانی‌های پرسپولیس می‌بینید. باشگاه زیرساخت خوبی دارد و هر مربی در پرسپولیس موفق می‌شود. از زمان برانکو این زیرساخت شکل گرفت و بعد از او یحیی گل محمدی و اوسمار نتیجه گرفتند. الان هم که می‌بینیم روند گاریدو در این زمان کوتاه چه اندازه مثبت بوده و چطور از بازیکنان جوان بهره می‌برد. مربیان خارجی در تیم‌های بزرگ به خوبی از بازیکنان جوان استفاده می‌کنند اما مربیان داخلی در تیم‌های بزرگ کمتر این کار را می‌کنند.

در نهایت باید به بازیکنان پرسپولیس خسته نباشید گفت، تیم یک ستاره نداشت، همه تیم ستاره بودند از بازیکنان بگیرید تا مربیان و کادر فنی. نقطه تاریک دربی فقط پرتاب بطری بود. اراک هم از نظر کیفیت زمین میزبان خوبی بود. VAR رفته رفته بهتر می‌شود. داوری فوق العاده خوب بود. اعتراض به داوری هم از ناحیه کادر فنی و هواداران وجود نداشت. VAR بعد از آن اشتباهات اولیه آرام آرام شرایطش بهتر می‌شود. عیب ندارد، اشتباه کنیم ولی درست شود. مردم و رسانه‌ها هم لیگ‌های بزرگ را می‌بینند و دنبال می‌کنند و مقایسه می‌کنند. آقای دنیامالی هم کار عمرانی کرده و امیدوارم حضور او به بهبود شرایط ورزشگاه‌ها کمک کند. مثلا دربی‌های قبل را ببینید، شور و حال ۱۰۰ هزار تماشاچی با ۸ هزار تماشاچی خیلی فرق دارد. آقای دنیامالی گفته اند تا پاییز ورزشگاه آزادی آماده می‌شود. امیدوارم از این به بعد قبل از اینکه اتفاقی برای ورزشگاه‌ها رخ دهد از آنها نگهداری کنیم.

منبع: خبر ورزشی

وب گردی

    نظر شما