تصمیم لحظه آخری ژوزه مورایس؛ برایان دابو کولاک کرد

تصمیم لحظه آخری ژوزه مورایس؛ برایان دابو کولاک کرد

برایان دابو با نظر ژوزه مورایس یک خط جلوتر رفت که همین اتفاق منجر به طلسم‌شکنی او پس از یک سال و نیم شد و کاری کرد تا این بازیکن موفق به زدن اولین گل خود برای تیم ایرانی شود.

به گزارش 9صبح؛  هواداران سپاهان مدت‌ها منتظر نمایشی مثل بازی دیشب مقابل استقلال تاجیکستان بودند که تیم‌شان سراسر هجومی بازی کرد و 67 درصد مالکیت توپ داشت و 21 شوت زد که هفت تا در چارچوب بودند و چهار ضربه تبدیل به گل شدند و در این بین، نمایش برایان دابو ویژه‌تر از همه بازیکنان بود و نقش کلیدی در رقم خوردن این آمار و ارقام به سود طلایی پوشان داشت.

برایان دابو که همیشه در پست هافبک دفاعی برای سپاهان بازی کرده و حتی در پست دفاع میانی هم به کار گرفته شده بود، دیروز با نظر ژوزه مورایس یک خط جلوتر رفت و آزادی عمل بیشتری داشت که همین اتفاق منجر به طلسم‌شکنی او پس از یک سال و نیم شد و کاری کرد تا این بازیکن موفق به زدن اولین گل خود برای تیم ایرانی شود.

ستاره بورکینافاسویی سپاهان مثل تمام مسابقات، در دیدار لیگ قهرمانان مقابل استقلال تاجیکستان هم وظیفه نظم دادن به شکل بازی تیمش را در میانه میدان داشت و پاس‌های پیاپی و گردش توپ در دو جناح زمین را انجام داد تا طلایی پوشان شکل هجومی‌تری به خود بگیرند و پاس‌های رو به جلوی او نیز تبدیل به موقعیت جدی شدند و گل هم به همراه داشتند.

برایان دابو که پیش از رقابت آسیایی مقابل استقلال تاجیکستان، در 22 مسابقه فصل گذشته و 6 بازی فصل جدید لیگ برتر، 5 دیدار جام حذفی و همچنین 8 جدال آسیایی طی یک سال و نیم اخیر علی‌رغم عملکرد موثر در میانه زمین نتوانسته بود گلزنی کند، پس از 41 مسابقه ناکامی به این روند پایان داد و در دقیقه 77 بازی دیشب، با دریافت پاس مهدی لیموچی و پیشتازی تا پشت محوطه جریمه، با یک شلیک دیدنی به کنج دروازه، یک گل به‌یادماندنی زد و تمجید سرمربی پرتغالی هم به دنبال داشت.

ستاره بورکینافاسویی سپاهان که سه دقیقه قبل از این گل، یک پاس در عمق استثنایی به وحدت هنانوف داده و او را در موقعیت گلزنی گذاشته و در ثانیه‌های ابتدایی نیمه دوم نیز یک پاس گل دیدنی برای جواد آقایی‌پور مهیا کرده بود، با یک گل فوق‌العاده بازی خوب خود را تکمیل کرد ولی علاوه بر آن، آمار فنی درخشانی هم بر جای گذاشت.

بدون تردید بهترین بازی دابو پس از پیوستن به سپاهان در دیدار دیشب رقم خورد که او جدا از یک گل و یک پاس گل و دو موقعیت‌سازی 100 درصدی که هم‌تیمی‌هایش استفاده نکردند، فقط 6 پاس خود را به مقصد نرساند و بارها با حرکت دامی، سرعت بیشتری به بازی تیمش داد تا نشان بدهد تمرکز بالایی در این جدال آسیایی داشته است.

دابو در دیدار با استقلال تاجیکستان 84 لمس توپ، 70 پاس با دقت 91 درصدی (64 پاس صحیح)، دو پاس در عمق، سه ایجاد شانس موقعیت، 11 پاس به یک‌سوم زمین حریف، یک پاس بلند دقیق، یک تکل درست، 9 بازیابی توپ، پنج پیروزی در دوئل‌های زمینی، دو برتری در دو نبرد هوایی، دو بار گرفتن خطا و عدم ارتکاب خطا داشت تا در نهایت هم به‌عنوان بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.

بازی موثر دابو کاری کرد تا مورایس هم در نشست خبری پس از بازی تاکید کند که خبرنگاران باید به‌خاطر این نمایش درخشان، از این مهره سپاهان سوال بپرسند و یادآور شد که بارها از او خواسته بود تا جسارت شوت‌زنی را به بازی مؤثرش در میانه زمین اضافه کند و حالا این کار را انجام داده و توانایی خود را به رُخ کشیده است.

عملکرد دابو برابر استقلال تاجیکستان در یک پست جدید شاید موجب شود تا مورایس در دیدارهای آینده تجدید نظر کند و این بازیکن را یک خط جلوتر از هافبک دفاعی بیاورد تا شکل هجومی‌تری بگیرند و موقعیت‌سازی بیشتری داشته باشند.

منبع: ورزش سه

وب گردی

    نظر شما