نقل و انتقالات جنجالی استقلال با جذب ستاره های خارجی؛ انتظاراتی که برآورده نشد

نقل و انتقالات جنجالی استقلال با جذب ستاره های خارجی؛ انتظاراتی که برآورده نشد

بازیکنان خارجی استقلال در فصل جدید فعلاً نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و عملکرد خوبی از خود به جای نذاشته‌اند.

به گزارش 9صبح؛ تیم‌های ایرانی در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه به دنبال تقویت فهرست تیم خود با جذب بازیکن خارجی بودند و استقلال و پرسپولیس در کنار سپاهان و تراکتور، با توجه به حضورشان در مسابقات آسیایی، با نگرشی ویژه پروژه جذب بازیکن خارجی را دنبال می‌کردند. در این میان، عملکرد آبی‌پوشان در مسیر تقویت فهرست تیم‌شان جالب‌توجه بود و آن‌ها نه‌تنها موفق به حفظ رافائل سیلوا، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو شدند، بلکه توانستند 2 بازیکن خارجی هم به خدمت گیرند.

دیدیه اندونگ در کنار گائل کاکوتا، 2 خرید خارجی استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی محسوب می‌شوند و قرار بود آبی‌ها یک خرید خارجی دیگر هم برای تقویت خط حمله تیم‌شان داشته باشند که این پروژه به سرانجام نرسید؛ البته که احتمال جذب مهاجم خارجی بعد از انتخاب سرمربی جدید، دور از ذهن نیست. در این میان باید اشاره داشت که بازیکنان خارجی استقلال در فصل جدید نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و در مسیر خروج تیم‌شان از شرایط بحرانی ناموفق عمل کرده‌اند.

رافائل سیلوا

مدافع برزیلی استقلال از هفته نخست جزو چهره‌های موردعلاقه جواد نکونام بود و بازخوانی کارنامه رافائل سیلوا نشان می‌دهد که او توانسته در هر 7 بازی آبی‌ها در فصل جدید لیگ برتر و لیگ نخبگان به میدان برود. با این وجود، بخشی از عدم موفقیت خط دفاعی استقلال در مسیر ثبت کلین‌شیت در لیگ برتر را می‌توان به‌واسطه عملکرد ضعیف سیلوا دانست و مدافع برزیلی برخلاف دوران درخشان حضورش در لیگ بیست‌ویکم که در مسیر قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر نقش‌آفرینی کرد، فعلا در 518 دقیقه حضورش در خط دفاعی آبی‌ها نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

دیدیه اندونگ

هافبک گابنی که در بازار تابستانه به عضویت استقلال در آمد، در هفته نخست لیگ برتر مقابل شمس‌آذر غایب بود و در هفته دوم هم در قامت یار ذخیره وارد ترکیب آبی‌ها شد. با این وجود، شرایط در 5 دیدار اخیر استقلال برای اندونگ متفاوت پیش رفته و او عضوی از ترکیب اصلی آبی‌ها بوده و در تمامی دقایق به میدان رفته است. با این وجود، درصد اشتباهات اندونگ در میانه زمین به‌ویژه در دیدارهای اخیر و بالاخص تقابل با السد، افزایش چشمگیری داشته و ستاره گابنی آبی‌ها دور از شرایط آرمانی بوده و نتوانسته در قامت یک ستاره در میانه زمین در ترکیب استقلال بدرخشد.

گائل کاکوتا

کاکوتا برخلاف اندونگ در جلب رضایت کادرفنی استقلال فعلاً ناموفق بوده و نیمکت‌نشین بازیکنانی نظیر آرش رضاوند و محمدحسین اسلامی شده است. هافبک تهاجمی آبی‌ها در فصل جدید فقط 116 دقیقه فرصت حضور در ترکیب استقلال را به‌دست آورده و فقط یک‌بار در ترکیب اصلی تیمش بوده است. باید دید در هفته‌های پیش‌رو می‌تواند گائل کاکوتا آمادگی فنی خود را به کادرفنی جدید آبی‌ها نشان بدهد و رفته‌رفته به یکی از مهره‌های کلیدی ترکیب استقلال تبدیل شود یا ستاره سابق چلسی به روزهای ناموفق خود در ترکیب استقلال ادامه می‌دهد!

جلال‌الدین ماشاریپوف

ماشاریپوف در قامت یکی از برترین ستاره‌های تهاجمی فوتبال آسیا به استقلال پیوست و در همان بازی اول‌اش برای آبی‌ها هم موفق به گلزنی شد اما استفاده از او در پست‌های مختلف و البته بعضاً غیرتخصصی، روی کیفیت فنی‌اش اثرگذار بود. اتفاق جالب‌توجه اینکه ماشاریپوف در 624 دقیقه از 630 دقیقه مدت زمان بازی‌های استقلال در فصل جدید در ترکیب آبی‌ها بوده اما نه توانسته در قامت گلزن بدرخشد و نه در نقش گل‌ساز موفق عمل کرده و عمل کرده دور از انتظاری در جمع آبی‌ها داشته است.

گوستاوو بلانکو

بلانکو به مانند فصل گذشته کار خود در استقلال را با مشکلات قراردادی آغاز کرد اما با این وجود، در 4 مسابقه‌ای که این مهاجم آرژانتینی برای استقلال در فصل جدید (در لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا) به میدان رفته نتوانسته خود را در قامت گلزن نشان بدهد و عدد صفر در مقابل شمار گل‌های او خودنمایی می‌کند. با این اوصاف، هیچ‌کدام از 5 ستاره خارجی استقلال در زمینه گلزنی و یا گل‌سازی موفق نبوده‌اند و حتی عناصر دفاعی‌ای مانند رافائل سیلوا در انجام ماموریت‌های محوله در فاز دفاعی هم نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و باید دید با توجه به تغییر و تحولات انجام شده در کادرفنی، شرایط برای آن‌ها در ادامه راه چگونه پیش خواهد رفت.

 

وب گردی

    نظر شما