خودروی زیر پای رئالی‌ها؛ شگفتانه بی ام و برای این تیم پرطرفدار+ عکس

خودروی زیر پای رئالی‌ها؛  شگفتانه بی ام و برای این تیم پرطرفدار+ عکس

پادشاه فوتبال اروپا در فصل جدید برای چندمین بار متوالی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. به همین مناسبت اسپانسر جدید رئال یعنی بی‌ام و خودروهای تمام الکتریک خود را به این بازیکنان هدیه داد.

به گزارش 9صبح؛ خودروها طی مراسمی در استادیوم آلفردو دی استفانو شهر مادرید به بازیکنان اهدا شد. بازیکنان می‌توانشتند بین سه مدل از بی‌ام و انتخاب کنند. بی‌ام و مدل i۵، i۷ و XM را برای این بازیکنان در نظر گرفته بود تا بتوانند هرکدام را که می‌پسندند انتخاب کنند.

17

بی2

این مدل‌های بی‌ام و تماما برقی هستند و این برای نخستین بار اتفاق افتاده است. مدل XM در حالت تمام برقی قابلیت پیمایش ۸۸ کیلومتر مسافت را دارد.

مشخصات فنی بی‌ام و XM

بی3

زیر کاپوت بی‌ام و XM یک پیشرانه ۴.۴ لیتری بنزینی توربو دوقلو قرار دارد که ۴۸۳ اسب بخار قدرت و ۶۴۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، در کنار آن یک موتور برقی سنکرون قرار گرفته که در گیربکس ادغام شده است. موتور برقی ۱۹۴ اسب بخار قدرت و ۲۸۱ نیوتن متر گشتاور دارد تا مجموع قدرت و گشتاور بی‌ام و XM به ۶۴۴ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر برسد. بی‌ام و XM با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم چهار چرخ متحرک xDrive در ۴.۱ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ را پر می‌کند و حداکثر سرعت نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مشخصات ظاهری و طراحی چشم نواز

طراحی ظاهری بی‌ام و XM از هر زاویه و هر طرفی نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند و به گونه‌ای ساخته شده که بهترین تیونرهای جهان مثل منصوری همیشه به دنبال چنین طرح‌هایی هستند.

نمای بیرونی نسخه تولیدی بی‌ام و XM از مدل مفهومی خیلی بهتر شده، با این حال ممکن است همچنان مورد پسند بعضی‌ها واقع نشود. به طور خاص، المان‌هایی مانند چراغ‌های دو تکه که قبلا در بی‌ام و X۷ مدل ۲۰۲۳ وجود داشت و همچینین طراحی عمودی، شکل و شمایل باابهتی به XM داده است.

جلوپنجره‌های هشت ضلعی مثل مدل‌های پرفورمنس M دارای نوارهای افقی است و هر چند از مدل مفهومی کوچک‌تر شده، اما همچنان ابعاد و اندازه بزرگی دارد. تریم بیرونی Chintzy NightGold Metallic نمای جذابی ایجاد کرده و مدل مشکی رنگ نیز، ظاهر هیجان‌انگیزی دارد. طرح چرخ‌های ۲۳ اینچی هم کمی اغراق‌آمیز است و البته می‌توان رینگ‌های ۲۲ اینچی را نیز سفارش داد.

نمای جانبی نسخه تولیدی همانند بی‌ام و XM مفهومی است، با این تفاوت که طرح گلگیرها معمولی‌تر شده و البته موجب شده تا خودرو عریض‌تر دیده شود. دستگیره‌های درها و درگاه شارژ برعکس مدل مفهومی است و طرح عادی‌تری دارد.

مشخصات فنی بی‌ام و i۵

i۵ M۶۰ xDriveتورینگ با ۵۹۳ اسب بخار قدرت و حداکثر ۸۲۰ نیتون متر گشتاور در حالت بوست، بالاترین انتخاب است. این همان تنظیماتی است که در سدان وجود دارد، اگرچه جرم اضافی واگن کمی پرفورمنس را کاهش می‌دهد. بی‌ام‌و می‌گوید شتاب صفر تا صد در ۳.۹ ثانیه با حداکثر سرعت محدود شده کارخانه‌ای ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با پایین آمدن به مدل i۵ eDrive۴۰، موتور برقی جلو حذف می‌شود و حداکثر قدرت خروجی ۳۳۵ اسب بخار و شتاب به ۶.۱ ثانیه می‌رسد. نکته مهم برد است که حداکثر به ۵۶۰ کیلومتر در هر چرخه WLTP اروپا می‌رسد.

مشخصات ظاهری و طراحی داخلی

بدنه ب ام و سری ۵ جدید از نظر ابعاد رشد کرده است. این نسل حالا طولی برابر با ۵۰۶۰ میلیمتر دارد که در مقایسه با نسل پیشین ۸۶.۴ میلیمتر بیشتر است. فاصله محوری این نسل نیز بیشتر شده و با ۲۰ میلیمتر رشد، به ۲۹۹۵ میلیمتر رسیده است. باواریایی‌ها سری ۵ مدل ۲۰۲۴ را با عبارت «مدرن‌تر و باوقارتر از سری ۳ و پویاتر و اسپرت‌تر از سری ۷» توصیف می‌کنند. این که این عبارت تا چه حد درست است، به نظر بیننده بستگی دارد! نکته جالب اینکه تفاوت ظاهری دو نسخه برقی و بنزینی زیاد نیست و تنها به مواردی مثل شکل رینگ‌ها، جلوپنجره و نشان‌های موجود روی بدنه محدود می‌شود. در هر دو نسخه مشتریان می‌توانند آپشن جلوپنجره نورانی را که اخیراً در بین محصولات ب ام و در حال فراگیری است، سفارش دهند.

ب ام و سری ۵ جدید در داخل کابین دنباله‌روی برادر بزرگ‌تر خود یعنی سری ۷ است. پنل منحنی موجود در پشت فرمان، دو نمایشگر ۱۲.۳ و ۱۴.۹ اینچی را در خود جای داده است. نمایشگر ۱۴.۹ اینچی که به سیستم اینفوتینمنت تعلق دارد، به نسخه ۸.۵ از سیستم عامل اختصاصی کمپانی ب ام و مجهز است.

واردات خودرو به کشور پس از یک دوره ممنوعیت پنج‌ساله، در اردیبهشت ۱۴۰۱ آزاد شد و نیمه دوم همان سال نخستین محموله خودروهای وارداتی به کشور رسید. هرچند روند واردات در سال ۱۴۰۱بسیار کند بود و خودروی چندانی وارد نشد، اما سیاستگذار در اسفند ۱۴۰۱ در تصمیمی هیجانی، اقدام به پیش‌فروش خودروهای وارداتی کرد.

مشخصات فنی بی‌ام و i۷

این مجموعه شامل دو موتور الکتریکی، یکی در هر محور، با قدرت خروجی ترکیبی ۴۰۰ کیلووات و گشتاور ۷۴۵ نیوتن متر است. این قدرت برای اطمینان از شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها در ۴.۶ ثانیه کافی است، در حالی که حداکثر سرعت آن ۲۴۰ کیلومتر در ساعت است که برای خودروهای الکتریکی با گیربکس تک سرعته بسیار خوب است.

این خودرو به بسته باتری ۱۰۱.۷ کیلووات ساعتی مجهز است و این شرکت قول مسافت نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ می‌دهد. وقتی صحبت از شارژ شد، i۷ سرعت شارژ قابل توجه ۱۸۵ کیلوواتی را ارائه می‌دهد که می‌تواند در هر ۱۰ دقیقه ۱۳۰ کیلومتر برد را اضافه کند. همچنین، این سرعت شارژ به شما اجازه می‌دهد تا در عرض ۳۵ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد باتری برسید.

مشخصات ظاهری و طراحی i۷

با تمام این ویژگی‌های یکسان، پیدا کردن تنظیمات مشابه برای شاسی و سیستم تعلیق تعجب آور نیست. i۷ دارای سیستم تعلیق بادی در دو طرف است که کیفیت سواری عالی را ارائه می‌دهد و ترمزهای دیسکی تهویه شده روی هر چهار چرخ را ارائه می‌دهد.

همان چیزی که در طراحی کابین وجود دارد، بی‌ام‌و i۷ داخلی از برادر معمولی خود تقلید می‌کند. می‌توانید آخرین رویکرد طراحی داخلی BMW را با الهام از کراس اوور iX مشاهده کنید. البته مواد ریزتر و کیفیت ساخت بهتر است. پنل داشبورد دارای یک دسته ابزار دیجیتال و یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی عظیم است.

منبع: بازار خودرو

وب گردی

    نظر شما