ماجرای عجیب جذب دو بازیکن بوسنیایی توسط استقلال؛ مدیران باشگاه بیانیه تهدید آمیز منتشر کردند

ماجرای عجیب جذب دو بازیکن بوسنیایی توسط استقلال؛  مدیران باشگاه بیانیه تهدید آمیز منتشر کردند

مدیران باشگاه استقلال به شکل عجیبی بر پرداخت نکردن غرامت به بازیکنان بوسنیایی‌شان اصرار می‌ورزند.

به گزارش 9صبح؛ پیش از آغاز فصل تابستان باشگاه استقلال با دو بازیکن بوسنیایی یعنی ودران کیوسفسکی و آلمدین زیلیکیچ قرارداد امضا کرد و با وجود سعی مدیریت در پنهانکاری، موضوع در نهایت رسانه‌ای شد. این دو بازیکن گمنام هم بدون اینکه حتی یک ثانیه برای تیم به میدان بروند، ایران را ترک کردند. هیچکس نفهمید این دو نفر چرا آمدند، چه کار کردند و چگونه رفتند اما از همه عجیب‌تر، واکنش باشگاه استقلال به این موضوع است و اینکه کسی نباید اعلام کند که بازیکنان بوسنیایی پولی بابت قراردادشان دریافت کرده‌اند!

در بیانیه تهدید آمیز اخیر آبی‌ها صراحتا آمده این باشگاه هیچ پولی بابت فسخ قرارداد زیلیکیچ و کیوسفسکی پرداخت نکرده و حتی تفاهم نامه‌ای هم با آنها در این راستا امضا نشده پس آنها حق شکایت خود از کسانی که خلاف این خبر را نشر بدهند، محفوظ می‌دارند. 

مدیر برنامه‌ بوسنیایی‌ها هم دروغ می‌گوید؟

خبرورزشی اولین رسانه ایران بود که خبر عقد قرارداد با ودران کیوسفسکی را منتشر کرد و به فاصله چند روز بعد، تاییدیه حضور آلمدین زیلیکیچ را هم به انتشار رساند. در این میان رونمایی از وینگر بوسنیایی و عکسی که همراه فرشید سمیعی گرفت هم کاملا همه چیز را نهایی و قانونی نشان می‌داد و مهر تاییدی بود براین خبر. از آنجایی که استعلام ها از یکی از مدیربرنامه‌های این انتقال در خارج از کشور بود و درست هم از آب درآمد، باید اعلام کنیم همان شخص بعدا به ما گفت باشگاه استقلال با هر دو بازیکن به توافق رسید در ازای پرداخت مبلغی که عدد آن نزد هر دو طرف محرمانه است، رضایتنامه‌شان را صادر کند و بوسنیایی‌ها هم آن را پذیرفتند. از آنجایی که باشگاه استقلال در این مورد حساس است،  دیگر چنین خبری بازنشر نشد. اما سوال اینجاست چطور بازیکنانی که قرارداد رسمی داشته‌اند و اگر شکایت می‌کردند می‌توانستند تمام دستمزد قید شده در آن را دریافت کنند، راضی به فسخ مفت و مجانی و گذشتن از چند صد هزار دلار پول شده‌اند؟ نه فقط استقلال، اگر مشابه این اتفاق برای باشگاه ایرانی دیگری هم رخ می‌داد، کسی باور می‌کرد بازیکن خارجی بدون هیچ دریافتی راضی به قطع همکاری شود؟ اصلا مگر می‌شود بازیکن قرارداد ببندد و بدون ایجاد هیچ مشکلی در حال و یا آینده، راضی شود در آخرین روزهای نقل و انتقالات آن را فسخ کند؟

چند نمونه تاریخی

برای اثبات اینکه خارجی‌ها عاشق چشم و ابروی ما نیستند، ذکر چند خاطره تلخ ضروری است؛ نظیر اتفاقاتی که در ماجرای قرارداد بازیکنانی مثل هلمکه آلمانی یا لیام ردی استرالیایی رخ داد. هیچکدام از دو بازیکن فوق حتی یک دقیقه هم برای استقلال بازی نکردند اما دست آخر با دریافت مبلغی به عنوان غرامت، راضی شدند شکایتشان نزد فیفا را پس بگیرند. اطلاعیه باشگاه استقلال در اواخر سال ۱۳۹۵ وجود دارد که این دو بازیکن پس از چند سال پیگیری نزد فیفا، تقریبا یک میلیارد تومان (با نرخ ارز آن زمان کمی کمتر از ۳۰۰ هزار دلار) از آبی‌ها دریافت کردند تا رضایت بدهند. ما اصل را بر صداقت مدیران فعلی استقلال می‌گذاریم که ادعا می‌کنند هیچ پولی به بوسنیایی‌ها پرداخت نشده؛ خب اگر آنها بعدا شکایت کردند و در نهایت از باشگاه غرامت دریافت کردند چه؟ آیا این دوستان آن زمان هم هستند که بار دیگر همه چیز را از بیخ و بن تکذیب کنند؟

استقلال، متضرر همیشگی

همانطور که اشاره کردیم، استقلال در این سالها از سو مدیریت کم ضربه نخورده و بازیکنان خارجی زیادی بودند که بدون هیچ تاثیرگذاری به ایران آمدند، پولی به جیب زدند و رفتند تا احتمالا برای هموطنانشان تعریف کنند اینجا با چه افراد نخبه‌ای مواجه بوده‌اند! البته این لجبازی‌ها و بعضا تصمیمات عجیب که منجر به وارد شدن ضرر مالی به خزانه باشگاه شده، فقط از سوی مدیران نبوده و بعضا مربیان هم با تقاضای خرید بازیکن و یا تصمیماتی از این دست، موجب خسران به مجموعه شده‌اند. نمونه‌اش هم تصمیم سال گذشته جواد نکونام برای لغو ناگهانی اردوی زمستانی تیم در کشور امارات است. اردویی که تمام هزینه‌های آن هم پرداخت شده بود اما از آنجایی که سرمربی استقلال در مخالفت با مدیریت وقت تیم از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کرد، تصمیم گرفت تیمش را در سرمای تهران تمرین دهد و باشگاه استقلال و نه شخص علی خطیر چندین میلیارد تومان ضرر مالی متحمل شود. حالا که مدت زمان زیادی از آن اتفاق نگذشته و استقلالی‌ها هم که به این مسائل عادت دارند؛ حداقل ای کاش مدیران فعلی استقلال و متولیان اداره امور به شکلی شفاف اعلام می‌کردند بازیکنان بوسنیایی به هر دلیلی که بوده از تیم جدا شده‌اند یا اصلا جواد نکونام خواسته بروند و باید به آنها غرامت پرداخت شود. قول می‌دهیم اعتراض هواداران به این موضوع خیلی بیشتر از زمانی است که با سواد و اعتماد آنها بازی شود!

راستی آیا باشگاه استقلال از مدیربرنامه خارجی کیوسفسکی و زیلیکیچ که گفته آنها از باشگاه بابت فسخ قرارداد غرامت دریافت کرده اند، شکایت می کند؟ یا فقط زورش به رسانه ها می رسد؟ شاید باورتان نشود اما با این که هم جواد نکونام به صراحت اعلام کرد بوسنیایی ها با هماهنگی من خریداری نشده اند و شهریاری هم صرحتا گفت بوسنیایی ها را من خودم خریدم، باز باشگاه شکایت کرد که چرا این موضوع با عنوان جواد نکونام از خرید بوسنیایی ها بی خبر بوده و این دو بازیکن از طریق نماینده هلدینگ جذب شده اند؟

منبع: خبر ورزشی

 

وب گردی

    نظر شما