چالش پیش روی فدراسیون فوتبال ایران؛ بازی تراکتور به کشور ثالث برده می شود

چالش پیش روی فدراسیون فوتبال ایران؛ بازی تراکتور به کشور ثالث برده می شود

در حالی که مسئولان فدراسیون درگیر انتخاب کشور ثالث یا بی‌طرف برای میزبانی از تیم ملی قطر هستند، مطابق انتظار طی دو ایمیل متفاوت به دو باشگاه استقلال و تراکتور محتوای مشابهی ارسال شده است.

به گزارش 9صبح؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا از دو باشگاه تراکتور و استقلال خواسته برای دو بازی آینده در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا، استادیوم بی‌طرف مورد نظر خود را معرفی کنند.

 این مشکلی است که صبح روز گذشته برای تیم ملی ایجاد شد و مسئولان برگزاری مسابقات در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا طی ایمیلی میزبانی تیم ملی ایران مقابل قطر در مشهد را گرفتند و به مسئولان فدراسیون ضرب‌الاجلی برای اعلام کشور ثالث و استادیوم جایگزین دادند.

در حالی که مسئولان فدراسیون از روز گذشته درگیر انتخاب کشور ثالث یا بی‌طرف برای میزبانی از تیم ملی قطر در بازی چهارم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ هستند، مطابق انتظار طی دو ایمیل متفاوت به دو باشگاه استقلال و تراکتور محتوای مشابهی ارسال شده و میزبانی آنها در ایران مورد تایید قرار نگرفته است.

براین اساس کنفدراسیون فوتبال آسیا از دو باشگاه استقلال و تراکتور که در هفته پیش روی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و لیگ نخبگان باید از حریفان خود میزبانی کنند خواسته که کشور بی‌طرف و استادیوم جایگزین را معرفی کنند تا چالش جدیدی پیش روی فوتبال ایران قرار گرفته باشد.

استقلال طبق برنامه باید روز سه شنبه از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه از النصر عربستان و ستاره‌هایش میزبانی کند. این مسابقه قرار بود در شهر قدس برگزار شود که حالا باید دید مدیران باشگاه استقلال پس از مشورت با اعضای کادر فنی و بازیکنان برای انتخاب کشور ثالث و استادیوم جایگزین به چه گزینه‌ای خواهند رسید.

از سوی دیگر تراکتور باید روز چهارشنبه طبق برنامه در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا (سطح دوم) از روشن تاجیکستان در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبانی می‌کرد که این حق از قرمزپوشان فوتبال ایران نیز گرفته شده و آنها هم به مانند مدیران استقلال باید پس از مشورت با دراگان اسکوچیچ درباره انتخاب کشور ثالث خیلی زود به جمع بندی برسند.

در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به تازگی با درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای جابجایی بازی رفت ایران و قطر مخالفت کرده و دو گزینه ماندن در تاشکند یا بازی در دوبی روی میز باقی مانده، باید دید دو نماینده آسیایی فوتبال ایران که مسابقاتی سرنوشت‌ساز پیش رو دارند برای انتخاب کشور بی طرف و استادیوم جایگزین به چه نتیجه‌ای دست پیدا می‌کنند.

البته که به نظر می‌رسد پیشنهاد منطقی در چنین شرایطی که نمایندگان فوتبال ایران چاره‌ای جز بازی در کشور ثالث ندارند، کشوری باشد که هم دسترسی به آن سریع صورت بگیرد، هم امکانات خوبی برای ایرانی‌ها در آن مهیا باشد و هم هواداران ایرانی حضور داشته باشند که امارات و دوبی می‌توانند این سه مورد را در کنار هم داشته باشند تا گزینه احتمالی هر دو باشگاه استقلال و تراکتور برای میزبانی از النصر امارات و روشن تاجیکستان احتمالا دوبی باشد.

منبع: ورزش سه

 

وب گردی

    نظر شما