آماده باش کادرفنی تیم ملی ایران؛ دغدغه امیر قلعه نویی برای جایگزینی بازیکن

آماده باش کادرفنی تیم ملی ایران؛ دغدغه امیر قلعه نویی برای جایگزینی بازیکن

چهار بازیکن تیم ملی جایگزین‌های احتمالی قدوس خواهند بود.

به گزارش منیبان؛ محرومیت سامان قدوس از دیدار با قطر و درخشش سعید عزت‌اللهی در بازی با ازبکستان شرایطی را ایجاد کرده که سعید را یکی از بازیکنان فیکس تیم ملی در بازی پیش رو بدانیم و یک بازیکن برای تکمیل کردن خط هافبک تیم ملی را در کنار او در نظر بگیریم.

محمد کریمی، محمد قربانی، امید نورافکن و محمدجواد حسین‌نژاد بازیکنانی هستند که در دسترس کادرفنی قرار دارند و امیر قلعه‌نویی در جریان مسابقه و نسبت به شرایط بازی می‌تواند یکی از این بازیکنان را کنار سعید عزت اللهی در ترکیب قرار دهد.

عزت اللهی مقابل ازبکستان یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی بود و نمایشی ارائه کرد که حضور او در مقابل قطر قطعی باشد، همچنین این بازیکن با توجه به حضور در باشگاه شباب الاهلی با شرایط جوی امارات خوبی کنار آمده است و این مسئله می‌تواند برتری دیگری برای او نسبت به دیگر بازیکنان هم پست خود باشد و پست شش ایران در بازی با قطر در اختیار او قرار بگیرد.

اما در بین بازیکنانی که ذکر شد کدام بازیکن قابلیت فنی و شرایط بدنی بهتری برای حضور کنار سعید خواهد داشت، به نظر می‌رسد که قلعه‌نویی با توجه به قدرت هجومی تیم ملی قطر از بازیکنی با قابلیت دفاعی بالاتر در کنار سعید استفاده کند و این اتفاق شانس امید نورافکن و محمد کریمی را نسبت به قربانی و محمدجواد حسین‌نژاد بیشتر خواهد کرد.

محمد کریمی، کاپیتان تیم سپاهان در فرم خوبی قرار دارد و از تجربه خوبی بهره می‌برد و در همین پست امید نورافکن تجربه بیشتری در تیم ملی دارد و علاوه بر جنگندگی که در میانه میدان دارد می‌تواند با اضافه شدن به بازیکنان هجومی و ضربات ناگهانی از راه دور شانس گلزنی ایران را بیشتر کند.

دو بازیکن دیگر محمد قربانی و محمدجواد حسین‌نژاد هستند، قربانی قابلیت‌های مشابه سعید عزت‌اللهی دارد که در فاز دفاعی تیم ملی را مستحکم می‌کند اما تشابه سبک بازی دو بازیکن باعث خواهد شد تا تیم ملی خلاقیت کمتری در میانه میدان داشته باشد، حضور محمد جواد حسین‌نژاد هم به نظر می‌رسد که در جریان مسابقه و شاید در یک سوم پایانی اتفاق بیفتد و حضور او از ابتدا در ترکیب تیم ملی دور از انتظار خواهد بود.

آخرین تمرین تیم ملی پیش از دیدار با قطر امروز برگزار خواهد شد و به نظر می‌رسد که از بین محمد کریمی و امید نورافکن یک بازیکن در ترکیب تیم ملی حضور پیدا خواهد کرد و شانس امید بیشتر خواهد بود.

منبع: ورزش سه

 

وب گردی

    نظر شما