چهره‌های ویژه دیدار ایران و قطر؛ از همیشگی‌هایی مثل آزمون و اکرم تا شگفتانه‌هایی چون میلاد و جونیور

چهره‌های ویژه دیدار ایران و قطر؛ از همیشگی‌هایی مثل آزمون و اکرم تا شگفتانه‌هایی چون میلاد و جونیور

دیدارهای ایران و قطر همواره آبستن حوادث بسیاری بوده و نقش ستاره‌ها در رقم خوردن نتایج پایانی تاثیر بسزایی داشته است و مسابقه فردا نیز احتمالا از این قاعده مستثنی نیست.

27+

به گزارش 9صبح؛ حساس‌ترین بازی گروه (A) دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 در قاره کهن، بین 2 تیم ایران و قطر در ورزشگاه راشد شهر دبی به انجام خواهد رسید. حدودا 8 ماه پس از دوئل این 2 تیم در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا بازهم باید شاهد رویارویی امیر قلعه‌ نویی و تن‌تن مارکس باشیم و بدون‌شک بازیکنانی هستند که در احتمال تاثیرگذاری‌شان در سرنوشت این مسابقه بیش از بقیه می‌تواند باشد. در گزارش پیش‌رو با این نفرات سروکار داریم.

ایران: میلاد محمدی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش

یکی از مهم‌ترین بازیکنان بازی فردا (سه‌شنبه) میلاد محمدی است. محرومیت صالح حردانی باعث شده تا درباره محل به بازی گرفته شدن بازیکن پرسپولیس شبهاتی وجود داشته باشد اما او تحت هر وضعیتی شبی مهم را خواهد داشت. میلاد در صورت حضور در سمت راست خط دفاعی، باید مقابل اکرم عفیف صف‌آرایی کند و اگر هم بنا باشد در همان پست خودش یعنی فول‌بک چپ به کار گرفته شود، احتمالا با ادمیلسون جونیور دوئل خواهد داشت. باید دید بازیکن آماده این فصل سرخ‌پوشان تهرانی چگونه عملکردی در جدال با قطر از خود بروز می‌دهد.

حالا سری به خط حمله می‌زنیم. سردار آزمون در کنار علی دایی با 4 گل زده، بهترین گلزن تقابل‌های ایران و قطر در طول تاریخ بوده است. مهاجم باتجربه تیم ملی فوتبال ایران به همراه سعید عزت‌اللهی از یک امتیاز ویژه نسبت به دیگر نفرات 2 تیم برخوردار خواهد بود و آن هم محل برگزاری مسابقه است. ورزشگاه راشد، استادیوم اختصاصی تیم شباب‌الاهلی است و آزمون از آشنایی خوبی با جو این ورزشگاه و چمن آن برخوردار است. او در همین ورزشگاه طی همین فصل از رقابت‌های لیگ امارات گل‌های مهمی به‌ثمر رسانده و می‌تواند بار دیگر در آن بدرخشد. همچنین سردار برای مدافعان تیم ملی قطر، همواره یک خطر جدی طی 9 سال اخیر بوده است.

نهایتا باید به کاپیتان تیم ملی اشاره داشته باشیم. یکی از علامت سوال‌های ترکیب فردای امیر قلعه‌ نویی که مشخص نیست او را در زمین ببینیم یا خیر. سرمربی تیم ملی پیش از این هم نشان داده که اعتقاد فراوانی به (AJ) دارد و حتی در روزهایی که او بدون تیم است هم در درون زمین، قرارش می‌دهد. علیرضا روی فرم ایده‌آلش نیست و این را برابر ازبکستان هم به همگان نشان داد اما شاید در نبود سامان قدوس، برای افزایش بار تجربی تیم، همچنان در ترکیب اصلی باقی بماند. او نیز همانند سردار راه گلزنی به قطر را بلد است و سه مرتبه تا به امروز دروازه عنابی‌پوشان را باز کرده که آخرینِ آن در مسابقه تلخ 3-2 در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها بود. یکی از به‌یادماندنی‌ترین و البته تلخ‌ترین سکانس‌های آن بازی، ضربه بغل پای شماره هفت تیم ملی بود که به تیر دروازه مشعل برشم اصابت کرد و وارد دروازه نشد تا حساب کار 3-3 مساوی شود.

قطر: اکرم عفیف، ادمیلسون جونیور، عبدالکریم حسن

امکان ندارد از تیم ملی قطر صحبت کنید و به اکرم عفیف پیش از الباقی نفرات نپردازید. بهترین بازیکن جام ملت‌های 2023 که اصلی‌ترین عامل دومین قهرمانی متوالی عنابی‌ها و همچنین عدم صعود ایران به دیدار نهایی بود. اکرم در این فصل نیز فرم بسیار خوبی دارد و در جریان رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا موفق شد دروازه استقلال را باز کند. او در هر سه دیدار قبلی تیم تن‌تن مارکس در انتخابی جام جهانی روی یک گل تاثیرگذار بود و بدون شک خطرناک‌ترین بازیکن قطر در بازی سه‌شنبه شب محسوب می‌شود که باید دید بازیکنان ایران توانایی مهار او را دارند یا خیر.

به جز عفیف و معز علی، قطر حالا یک مهره هجومی دیگر هم در ترکیب خود دارد که باید خیلی زیاد مراقب‌اش بود. ادمیلسون جونیور، وینگر 30 ساله و بلژیکی الدحیل پس از 6 سال حضور در این تیم، سرانجام تابعیت قطری گرفت و به تازگی لباس این تیم را بر تن کرده و 2 بازی ملی در کارنامه‌اش ثبت شده است. این بازیکن تکنیکی سابقه درخشانی برابر تیم‌های ایرانی دارد و مقابل سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان آمار 4 گل و 4 پاس گل را به‌ثبت رسانده است. در دورانی که دیگر خبری از حسن‌الهیدوس در ترکیب عنابی‌ها نیست، جونیور می‌تواند راس سوم مثلث مخوف خط حمله قطر نام بگیرد.

نفر آخر یک چهره آشنا برای فوتبال‌دوستان ایرانی است؛ عبدالکریم حسن. فول‌بک فصل قبل پرسپولیس که پس از دوره‌ای کوتاه جدا شد و به قطر بازگشت تا لباس الوکره را به تن کند. او نهایتا پس از حدود 2 سال دوباره به تیم ملی کشورش دعوت شد و اولین بازی پس از جام جهانی و دیدار با هلند را به انجام رساند. 86 دقیقه حضور مقابل قرقیزستان، مقدمه‌ای بود برای بازی کردن حسن برابر تیم ملی ایران. او در تیم ملی امید قطر به ایران گل زده و برابر شاگردان محمد خاکپور به برتری رسیده اما در سطح بزرگسالان، هر 3 دوئل‌اش منجر به شکست شد. باید دید این بازیکن که به تازگی با لباس الوکره، باخت سنگینی را مقابل تراکتور تجربه کرد، در این مسابقه چه نمایشی خواهد داشت.

منبع: فوتبال 360

وب گردی

    نظر شما