جوان‌ترین مربیان استقلالی لیگ؛ فرهاد تازه آجرلو کیست؟

جوان‌ترین مربیان استقلالی لیگ؛ فرهاد تازه آجرلو کیست؟

اگر آجورلو بخواهد روی وعده‌اش برای انتخاب یک مربی ایرانی و جوان باقی بماند، گزینه‌های زیادی در لیگ نخواهد داشت.

به گزارش 9 صبح، جواب رد جواد نکونام به استقلال، این تیم را برای انتخاب سرمربی فصل آینده با چالش مواجه کرده است. مصطفی آجرلو گفته سرمربی بعدی استقلال، یک گزینه ایرانی از جنس همین باشگاه خواهد بود و عمین موضوع، گزینه‌های آن‌ها را محدود می‌کند. علیرضا منصوریان و محمود فکری، قبلا تجربه‌ای ناموفق در استقلال داشته‌اند و امیر قلعه‌نویی هم، فعلا قصد ماندن در سیرجان را دارد. در بین سرمربیان استقلالی لیگ، 4 نفر بیشتر به ادعای آجورلو درباره «ساختن یک فرهاد مجیدی تازه»، شبیه هستند.

مهدی رحمتی

رسیدن آلومینیوم به فینال جام حذفی و احیای این تیم در لیگ برتر، سیدمهدی رحمتی را تبدیل به اصلی‌ترین گزینه ایرانی استقلال کرده است. رحمتی در اولین تجربه مربیگری، توانست به پدیده بحران زده پس از جدایی یحیی گل‌محمدی نظم بدهد. پس از جدایی او از پدیده، این تیم روزهای سختی را تجربه کرد و در نهایت به لیگ یک رفت. فصل پیش رحمتی، سرمربی آلومینیوم شد و با شکست پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، به نیمه نهایی و سپس فینال جام حذفی رسید. آن‌ها در لیگ برتر هم نتایج خوبی گرفتند و یک هفته پس از قطعی شدن قهرمانی استقلال، این تیم را در خانه حریف متوقف کردند. رحمتی سال‌ها کاپیتان استقلال بوده و روابط خوبی با بعضی از بازیکنان فعلی این تیم دارد.

رضا عنایتی

اولین سرمربی ایرانی که خبر مذاکره رسمی او با استقلال منتشر شد، رضا عنایتی بود. عنایتی پس از حضوری کوتاه در تیم دوم استقلال و قشقایی، با هوادار به عنوان یک سرمربی شناخته شد. او توانست این تیم را به لیگ برتر بیاورد و فصل پیش با وجود مشکلات مالی زیاد، نتایج قابل قبولی بگیرد. قرار گرفتن هوادار در رده دهم لیگ برتر، نتیجه‌ای فراتر از توقع برای این تیم تازه صعود کرده بود. عنایتی هم شانس بالایی برای رسیدن به نیمکت استقلال دارد و رسما با باشگاه وارد مذاکره شده است.

ساکت الهامی

لیگ بیستم و زمانی که استقلال به دنبال جانشین آندره‌آ استراماچونی می‌گشت، ساکت الهامی یکی از دو گزینه‌ای بود که به دفتر این تیم رفت. الهامی در آن زمان، به نیمکت استقلال نرسید و دو بار، با حذف استقلالی‌ها از جام حذفی توانست قهرمان این جام شود. الهامی فصل پیش جدایی عجیبی از نساجی داشت. مدیران باشگاه، برای توجیه تصمیمات‌شان اتهاماتی باورنکردنی به او زدند. سابقه مربیگری الهامی و افتخاراتش، از رحمتی و عنایتی بیشتر است اما او پیشینه استقلالی کمتری دارد.

داوود سیدعباسی

تا چند ماه قبل، شاید سیدعباسی مربی شناخته شده‌ای در فوتبال ایران نبود اما عملکرد او در پدیده، باعث شد این تیم تا هفته‌های پایانی لیگ به بقا امیدوار بماند. سیدعباسی اواخر فصل، روی نیمکت پدیده انتهای جدولی نشست و نتایج و کیفیت بازی این تیم را متحول کرد. هر چند زمان کوتاه تا پایان فصل، باعث شد نتواند تیمش را در لیگ برتر نگه دارد. آن‌ها حسابی پرسپولیس و استقلال را در ورزشگاه آزادی به دردسر انداختند و فولاد و گل‌گهر، با زحمت توانستند از این تیم مساوی بگیرند. حضور کوتاه سیدعباسی در پرسپولیس و سابقه کم مربیگری‌اش، شانس او را از سایر گزینه‌ها کمتر می‌کند.

رسول خطیبی

تعداد بازی‌های خطیبی به عنوان بازیکن استقلال به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد اما همین حضور کوتاه، برای قرار گرفتن او بین گزینه‌های استقلال کافی است. خطیبی سابقه مربیگری زیادی در لیگ دارد اما بیشتر آن‌ها، نیمه کاره مانده‌اند. همین موضوع هم، ریسک انتخاب او را افزایش می‌دهد. خطیبی که فصل پیش شروع درخشانی با آلومینیوم داشت و در کارنامه‌اش صعود به لیگ برتر با گسترش فولاد هم هست، رابطه خوبی با سردار آجورلو دارد. آجورلو زمان مربیگری خطیبی در تراکتور، حامی این سرمربی و مخالف برکناری او بود.

وب گردی

    نظر شما