پرسپولیس و یک رابطه عاشقانه؛ باخت‌های دور از خانه

پرسپولیس و یک رابطه عاشقانه؛ باخت‌های دور از خانه

پرسپولیس این فصل رکورد شکست‌ناپذیری در خانه را حفظ کرد اما در بازی‌های خارج از خانه آمار خوبی نداشته است.

به گزارش 9 صبح، پرسپولیس و ورزشگاه آزادی رابطه عجیبی با هم دارند! دوری سرخپوشان پایتخت از خانه اتفاقات تلخی را به خصوص در این فصل برای این تیم رقم زده است. شاید بتوان این وابستگی عجیب را به نحوه بازی شاگردان یحیی گل‌محمدی و اتکای آن‌ها به کیفیت زمین چمن برای پیاده کردن تفکرات تاکتیکی سرمربی‌شان ارتباط داد.

هت‌تریک دور از آزادی

پرسپولیس در این فصل 3 باخت را تجربه کرد که هر سه باخت خارج از آزادی رقم خورد. این تیم از 45 امتیاز خارج از خانه، فقط 27 امتیاز را به‌دست آورد و 6 امتیاز کمتر از استقلال کسب کرد. همان 6 امتیازی که جام را از اردوی قرمزها به اردوی آبی‌ها برد. پرسپولیس در جدول بازی‌های خانگی با 36 امتیاز صدرنشین است اما در جدول بازی‌های خارج از خانه بعد از استقلال و سپاهان رتبه سوم را در اختیار دارد. تیمی که برای به یادآوردن آخرین باخت خانگی‌اش باید روزهای زیادی را در تقویم به عقب رفت. 

آخرین باخت خانگی پرسپولیس در لیگ برتر به دیدار هفته بیست‌و‌هشتم لیگ نوزدهم برمی‌گردد. 17 مرداد سال 1399 پرسپولیس با یک گل در ورزشگاه آزادی از ذوب آهن که لوکا بوناچیچ را روی نیمکت داشت، شکست خورد. البته قهرمانی پرسپولیس در لیگ نوزدهم قبل از این بازی قطعی شده بود و این بازی برای شاگردان یحیی جنبه تشریفاتی داشت. بعد از آن هم در لیگ هیچ تیمی نتوانست پرسپولیس را در آزادی شکست دهد و در جام‌حذفی اما آلومینیوم به این افتخار دست پیدا کرده است.

با این آمار، حاشیه‌هایی که برای پرسپولیس رخ می‌دهد و هر بار به دلیل یک اتفاق بازی‌های خانگی این تیم در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود، خبر خوبی برای کادرفنی قرمزها نیست. 

یار دوازدهم

حدس زدن نام دیگر تیمی که به شدت به بازی‌های خانگی وابسته است، کار سختی نیست. تراکتور تبریز تیمی است که اختلاف فاحشی میان نتایجش داخل و خارج از خانه وجود دارد. این تیم در فصلی که گذشت با کسب 21 امتیاز در رده هشتم جدول بازی‌های خانگی است و در جدول بازی‌های خارج از خانه به همراه فجرسپاسی سقوط کرده قعرنشین است! رتبه‌ای که تبریزی‌ها را در مقطعی از فصل تا یک قدمی سقوط هم برد اما 3 برد در 4 بازی آخر خانگی این تیم را به رده سیزدهم آورده و در حاشیه امنیت قرارداد. تراکتور تنها تیم این فصل بود که بیرون از خانه برنده نشد. اتفاقی که فجر و شهرخودرو هم رقم زدند. بازی با پرسپولیس که با حکم کمیته انضباطی 3 بر صفر شد، تنها باخت خانگی تراکتور در 4 بازی آخرش در یادگار امام بوده است. صنعت نفت آبادان هم دیگر تیم پرهواداری است که در دو جدول تفاوت امتیاز کمی ندارند. آن‌ها در خانه 19 و در بیرون از خانه 14 امتیاز گرفته‌اند.

وب گردی

    نظر شما