حدنصاب‌هایی که استقلال درو کرد، رکوردهای قرمز لیگ

حدنصاب‌هایی که استقلال درو کرد، رکوردهای قرمز لیگ

در لیگ بیست‌و‌یکم تعدادی از رکوردهای تاریخ لیگ برتر شکسته شد که استقلال سهم زیادی از این رکوردشکنی داشت.

به گزارش 9 صبح، لیگ بیست‌و‌یکم در شرایطی به پایان رسید که تعداد زیادی از رکوردهای تاریخ مسابقات جابه‌جا شد. استقلال که قهرمان مقتر این فصل لقب گرفت به کمتر رکوردی در این فصل رحم کرد. پرسپولیس و ذوب‌آهن هم از شکستن رکورد بی‌بهره نبودند و توانستند برخی از رکوردهای لیگ را به نام خود کنند.

ماشین رکوردشکنی استقلال در لیگ بیست‌و‌یکم

قهرمانی استقلال از جنبه‌های مختلف قهرمانی منحصر به فردی بود و رکوردهایی که شکستن آن بسیار بعید به نظر می‌رسید، شکسته شد. این تیم به اولین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که یک فصل از مسابقات را بدون باخت به پایان می‌رساند. آبی‌پوشان با 68 امتیاز بیشترین امتیازی که تیمی در یک‌فصل از لیگ برتر کسب کرده را به نام خود ثبت کردند. استقلال این آمار شگفت‌انگیز را مدیون کارنامه دفاعی عالی خود است. آبی‌پوشان با 10 گل خورده، بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر شدند. این تیم با 21 کلین‌شیت، رکورد بیشترین کلین‌شیت در یک فصل را هم متعلق خود کرد. استقلال در این فصل تنها 2 بار گل اول بازی را خورد و از این نظر هم رکورددار تاریخ لیگ برتر شد. فرهاد مجیدی در پایان فصل رویایی خود، میانگین امتیازات خود در تاریخ لیگ برتر را به 2.08 امتیاز در هر بازی رساند. این مربی با این کارنامه در صدر جدول مربیان تاریخ لیگ برتر قرار گرفت.

پرسپولیس شیر بازی‌های خانگی

نوار 5 قهرمانی پرسپولیس، با قهرمانی استقلال پاره شد. قهرمانی‌های پرسپولیس همیشه با رکودشکنی توام بود. هرچند که دست پرسپولیس از جام کوتاه ماند ولی روند رکوردشکنی‌های این تیم متوقف نشد. پرسپولیس با 36 امتیاز بهترین تیم دیدارهای خانگی لیگ شد و این کارنامه کمک کرد نایب قهرمان لیگ شود. پرسپولیس با روندی که در بازی‌های خانگی داشت، 2 رکورد تاریخ لیگ برتر را جابه‌جا کرد. روند پیروزی‌های خانگی پرسپولیس که از فصل قبل آغاز شده بود در این دوره هم ادامه پیدا کرد و پس از 12 بازی که رکورد تاریخ لیگ برتر است، با تساوی برابر هوادار متوقف شد. پرسپولیس پس از آن در خانه بدون شکست باقی ماند تا اینکه در بازی خانگی مقابل سپاهان که در سیرجان برگزار کرد، مغلوب شد. پرسپولیس 29 بازی متوالی بدون باخت را در خانه پشت سرگذاشت و رکورددار تاریخ لیگ برتر شد.یکی دیگر از رکوردهای که در این فصل شکسته شد با پیروزی ذوبآهن مقابل فولاد اتفاق افتاد. این سیزدهمین پیروزی ذوب‌آهن در اهواز بود. این رکورد بیشترین پیروزی یک تیم خارج از شهری است که بازی‌های خانگی آن برگزار می‌شود که ذوب‌آهن آن را به خود اختصاص داد.

    نظر شما