مرور ترین‌های تاریخ لیگ برتر؛ بهترین گلزن، رضای آقای گل

مرور ترین‌های تاریخ لیگ برتر؛ بهترین گلزن، رضای آقای گل

در پایان بیست‌و‌یکمین دوره تاریخ لیگ برتر، رکوردداران تاریخ این مسابقات بررسی شده است.

به گزارش 9 صبح، پس از 21 دوره برگزاری لیگ برتر، به برخی از رکوردداران تاریخ لیگ برتر کمتر پرداخته شده یا آمار بعضی رکوردداران دقیق و مشخص نیست. از همین روی مجموعه فوتبال 360 قصد دارد در فرصت تعطیلی لیگ برتر، به بررسی این رکوردداران بپردازد. در این قسمت از مرور رکوردداران تاریخ لیگ برتر، بهترین گلزنان تاریخ این مسابقات معرفی شده است.

رضا عنایتی

غلامرضا عنایتی با 143 گل با اختلاف بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر است. رکوردی که به نظر نمی‌رسد که بازیکنی بتواند به این زودی به آن دست یابد. البته در بسیاری از منابع تعداد گل‌های عنایتی بیش از این مقدار ذکر شده ولی بازبینی گل‌های این بازیکن نشان می‌دهد برخی از گل‌های این بازیکن باید گل به خودی در نظر گرفته شود. 

عنایتی با آقای گلی در 3 دوره از این نظر رکورددار است. این بازیکن تا لیگ شانزدهم بازی کرد که 3 دوره به دلیل بازی در کشورهای عربی غایب بود. بهترین آمار این بازیکن در لیگ پنجم ثبت شد که 21 گل در مسیر نخستین قهرمانی استقلال در تاریخ لیگ برتر به ثمر رساند. عنایتی با زدن 58 گل بیش از هر تیمی برای استقلال گل زده است. این بازیکن رکوردهای زیادی در زمینه گلزنی دارد که یکی از آنها رکورد بیشترین گل زده در یک بازی است که در لیگ نخست 7 بار دروازه استقلال رشت را باز کرد.

آرش برهانی

برهانی با 114 گل در رده دوم بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن در 15 فصل از لیگ برتر بازی کرد و در یک دوره هم آقای گل شد. بهترین عملکرد این تیم در لیگ هشتم بود که با 20 گل بهترین گلزن لیگ شد و نقش به سزایی در قهرمانی استقلال داشت.

برهانی با 79 گل بهترین گلزن استقلال در ادوار لیگ برتر است. آرش بهترین گلزن تاریخ استقلال در تمام مسابقات است. این بازیکن 12 گل به استقلال اهواز زد و بیش از هر تیمی دروازه این تیم را باز کرد. برهانی با زدن 6 گل بیش از هر دروازه‌بانی به حسین آشنا گل زده است.

مهدی رجب‌زاده

مهدی رجب‌زاده فقط یک گل کمتر از برهانی به ثمر رساند و با 113 گل در رتبه سوم بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر جای دارد. این بازیکن در 3 تیم مس کرمان، فجرسپاسی و ذوب‌آهن بازی کرد ولی بهترین دوران فوتبال خود را در ذوب‌آهن پشت سر گذاشت. این بازیکن با 90 گل، رکورددار بیشترین گل زده با پیراهن یک تیم در تاریخ لیگ برتر است. رجب‌زاده در لیگ ششم با 17 گل آقای گل مسابقات شد.

چند مهارت ویژه رجب‌زاده باعث شد تا این بازیکن به آمار فوق‌العاده گلزنی دست یابد. این بازیکن با گل کردن 35 پنالتی، رکورددار بیشترین گل زده از روی نقطه پنالتی در تاریخ لیگ برتر است. رجب‌زاده با گل کردن 15 کاشته مستقیم با اختلاف در این آمار شاخص‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن با گل کردن 27 گل از پشت محوطه جریمه بهترین آمار را در این زمینه دارد.

دورخیز شیمبا برای حضور در جمع 3 گلزن برتر

لوسیانو پریرا با 95 گل بهترین گلزن فعال لیگ برتر است که در رده چهارم بهترین گلزنان ادوار مسابقات جای گرفته است. این بازیکن که بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر است در این فصل می‌تواند به چهارمین بازیکن 100 گله تاریخ مسابقات تبدیل شود و حتی در جمع 3 گلزن برتر قرار گیرد.

فریدون فضلی با 87 گل در رتبه پنجم بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر است. لوسیانو ادینییو با 82 و جلال رافخایی با 79 گل دیگر گلزنان برتر تاریخ مسابقات هستند. محمدرضا خلعتبری با 77 گل دیگر گلزنی است که هنوز دوران بازیگری آن ادامه دارد. محمد قاضی و کریم انصاری‌فرد با 76 گل جمع 10 گلزن اول تاریخ لیگ برتر را کامل می‌کنند.

وب گردی

    نظر شما