ریزش سنگین قیمت برنج ایرانی در بازار

ریزش سنگین قیمت برنج ایرانی در بازار

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران از کاهش 40 درصدی قیمت برنج در سال جاری به دلایل مختلف خبر داد.

به گزارش 9 صبح: رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در گفتگو با خبرنگار رکنا با بیان اینکه قیمت رب و قیمت تن ماهی به عنوان کالاهای اساسی در روزهای اخیر افزایش یافته است، گفت: قیمت رب حدود 20 درصد افزایش یافته و قیمت تن ماهی از 45 هزار تومان به 65 هزار تومان رسیده اما برخی کالاها با کاهش قیمت مواجه شده است. روغن حدود 20 درصد، حبوبات 10 الی 12 درصد و برنج ایرانی 35 تا 40 درصد کاهش قیمت داشته است.

او درخصوص دلیل کاهش قیمت ب رنج ایرانی گفت: باتوجه به اینکه از یک سو به فصل برداشت نزدیک می شویم و از سوی دیگر سال گذشته تولید انبوهی داشتیم و برنج های سال گذشته به دلیل گران بودن و کاهش توان خرید مردم در انبارها دپو شده است و اگر برنج ایرانی بیش از حد در انبار بماند خراب می شود، لذا امسال عرضه برنج ایرانی بیش از اندازه است و تقاضا کم که این باعث کاهش چشمگیر قیمت این کالا برای سال جاری شده است.

همچنین روز گذشته معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی درخصوص واردات برنج اعلام کرد: معمولا سه ماه قبل از برداشت و سه ماه بعد از برداشت محصول ممنوع است، اما با توجه به پتانسیل و ذخایر استراتژیک برنج با لحاظ سرانه مصرف واردات برنج تا اطلاع بعدی ممنوع خواهد شد.

وب گردی

    نظر شما