پرتقاضاترین شغل مورد نیاز کارفرماها لو رفت !

پرتقاضاترین شغل مورد نیاز کارفرماها لو رفت !

کارفرمایان و جویندگان کار در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به طور فزاینده ای خواهان مربیان آموزش فنی و حرفه ای هستند، زیرا تقاضا برای کارگران ماهر افزایش می یابد و منابع برای تقویت هنرستان ها در سراسر کشور تخصیص می یابد.

به گزارش 9صبح به نقل از تسنیم ، غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان فنی و حرفه ای معتقد است: کشور برای رشد تولید نیازمند جهش مهارتی است و برای رسیدن به این هدف باید نهضت ملی مهارت آموزی نهادینه شود. کریمی بیرانوند، معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از پرتقاضاترین مشاغل مورد نیاز کارفرمایان و جویندگان کار، مربیان آموزش فنی و حرفه ای است، افزود: یکی از مشاغل مورد نیاز کارفرمایان و جویندگان کار است. این امر به این دلیل است که مجوز تأسیس آموزشکده های فنی و حرفه ای آزاد در دولت سیزدهم تسهیل و به سه روز کاری کاهش یافت و مراکز زیادی در سراسر کشور برای تجهیز کارجویان به مهارت ایجاد شد.

معاون اشتغال وزارت کار همچنین بیان کرد: هر چه مهارت های دانش آموزان به روزتر باشد، در آینده قابلیت اشتغال بیشتری خواهند داشت. وی در ادامه خاطرنشان کرد: فرد دارای مهارت بیکار نمی ماند و به راحتی جایگاه خود را پیدا می کند.

داشتن دانش و مهارت که شامل تمامی توانایی های لازم برای انجام کار در شرایط مشخص می شود، از ویژگی های یک فرد توانمند است. این عمدتا شامل سه حوزه است: مهارت های فنی، مهارت های انسانی و مهارت های ادراکی. نیروی انسانی توانمند با ویژگی ها، تخصص و توان بالا می تواند کسب و کار خود را راه اندازی کند و آن را در راستای توسعه و پیشرفت مدیریت کند.

در بسیاری از کشورهای پیشرفته قبل از اینکه افراد به فکر تحصیل در دانشگاه ها و اخذ مدارک رسمی دانشگاهی باشند، به دوره های فنی و حرفه ای اهمیت می دهند که برای ورود به بازار کار به اندازه کافی فنی است. علاوه بر این، بسیاری از افراد دارای مدارک دانشگاهی ملزم به گذراندن دوره های مهارتی کوتاه مدت و میان مدت هستند تا دانش حرفه ای خود را به روز کنند یا شغل خود را بهبود بخشند. نگاهی به نظام طبقه بندی مشاغل در کشورهای پیشرفته نشان می دهد که بیش از مدارک تحصیلی، مهارت های عمومی و تخصصی مورد نیاز است.

وب گردی

    نظر شما