چالش‌های استقلال برای شهرآورد

چالش‌های استقلال برای شهرآورد

تیم فوتبال استقلال برای دیدار با پرسپولیس آماده می‌شود.

به گزارش 9 صبح، استقلال برای موفقیت در داربی پایتخت با چالش‌های متفاوتی روبروست و جواد نکونام و شاگردانش کار ساده‌ای برابر رقیب آماده نخواهند داشت.

سرخابی‌های پایتخت، چهارشنبه‌شب برگزارکننده داربی‌ای سرنوشت‌ساز خواهند بود. رقابتی که فارغ از حساسیت‌های همیشگی دوئل‌های‌شان، از لحاظ جدولی نیز بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند تکلیف قهرمان لیگ بیست‌وسوم را هم مشخص کند. استقلال در حال حاضر با سه امتیاز برتری نسبت به رقیب دیرینه خود در صدر جدول قرار دارد. جواد نکونام و شاگردانش برای تجربه هفدهمین بازی بدون باخت در لیگ، چالش‌های زیادی را پیش روی خود خواهند داشت.

آنالیز ذهن شناخته‌نشده اوسمار

پرسپولیس با اوسمار پنج مرتبه به میدان رفته و پس از باخت به آلومینیوم در هفته شانزدهم، چهار بازی رسمی بعدی‌اش در لیگ و جام حذفی را با برد پشت سر گذاشت و موفق به زدن 10 گل شد. آن‌ها سه بار نیز دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند. تفکرات تهاجمی این سرمربی برزیلی و هم‌چنین غبارآلود بودن سیستم فکری‌اش باعث شده تا آبی‌ها نیازمند یک آنالیز فوق‌العاده دقیق، موشکافانه و همراه با جزئیات باشند. پس نخستین چالش نکونام برای این دیدار، آنالیز دقیق ذهن اوسمار و پیش‌بینی سورپرایزهای احتمالی او خواهد بود.

نقش مهم وینگ‌بک‌های استقلال

ابوالفضل جلالی و صالح حردانی به احتمال فراوان 2 وینگ‌بک استقلال در جدال برابر پرسپولیس خواهند بود و شب سختی در انتظارشان است. پرسپولیس در این هفته‌ها عملکرد حیرت‌انگیزی در کناره‌های زمین داشته و شاهد زوج‌سازی‌های خوبی بوده‌ایم. دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی در سمت راست و عبدالکریم حسن به همراه اوستون اورونوف در سمت چپ، حضور فعال و موثری در خط حمله داشته‌اند و روی نبوغ این بازیکنان طی چند هفته اخیر سرخ‌پوشان به گل‌های زیادی دست یافته‌اند. جلالی و حردانی به کمک نفرات نزدیک به خود باید حملات پردامنه پرسپولیس از کناره‌های زمین را کنترل و خنثی کنند.

مهار مهدی ترابی، امید عالیشاه و عیسی آل کثیر

مهدی ترابی در پرسپولیس نقشی تقریبا آزاد دارد و به مناطق مختلف زمین سرک می‌کشد. فرم بازی او به گونه‌ای است که می‌تواند تمام عناصر ساختار تدافعی آبی‌پوشان را درگیر کند. به جز او باید از 2 بازیکن درخشان در داربی‌های پایتخت هم یاد کنیم. عیسی آل کثیر و امید عالیشاه احتمالا زوج خط حمله تیم اوسمار را تشکیل می‌دهند. آن‌ها سابقه گلزنی برابر استقلال را در کارنامه خود دارند و از یک لحظه غفلت، گل خواهند ساخت. باید دید و به انتظار نشست که به جز سیلوا و سهرابیان، چه کسی مدافع سوم استقلال در این مسابقه خواهد بود. ایمان سلیمی و محمدحسین مرادمند، مدعیان حضور در زمین برای این پست هستند.

استفاده بهینه از نقطه‌ضعف پرسپولیس

پرسپولیس در دیدار برابر فولاد روی ضربات ایستگاهی عملکرد ضعیفی داشت و در درون دروازه هم علیرضا بیرانوند نتوانست انتظارات را برآورده کند. در سوی مقابل استقلال بارها از روی ضربات ایستگاهی موفق به زدن گل شده است. تلاقی نقطه‌ضعف پرسپولیس با نقطه‌قوت استقلال می‌تواند امتیازی ویژه برای جواد نکونام و شاگردانش باشد تا بتوانند از این طریق به دروازه حریف قدرت‌مند خود برسند. نباید فراموش کرد که نتیجه مساوی برای آبی‌پوشان نتیجه خوبی خواهد بود و آن‌ها احتمالا توپ را در اختیار پرسپولیس قرار می‌دهند. در این گونه مواقع استفاده از ضدحملات و یا ضربات ایستگاهی می‌تواند یک حربه مناسب برای رسیدن به گل باشد.

حمله به قلب خط دفاع حریف

حضور گیورگی گولسیانی در هاله‌ای از ابهام است و محمدحسین کنعانی‌زادگان به علت محرومیت قادر به همراهی سرخ‌پوشان در داربی نیست. این یعنی قلب خط دفاعی تیم ویرا با تغییر حداقل 50 درصدی مواجه خواهد بود. فرشاد فرجی، علی نعمتی و حتی وحدت هنانوف نفراتی هستند که قابلیت بازی در پست مدافع مرکزی را دارند. گوستاوو بلانکو گزینه اول خط حمله است. بازیکنی که از سرعت بالایی برخوردار نیست اما توانایی بالایی در نبردهای هوایی دارد. جلال‌الدین ماشاریپوف و حتی مهرداد محمدی نیز در قامت مهاجم سایه می‌توانند تکنیک و سرعت را به فاز تهاجمی اضافه کنند. باید دید جواد نکونام برای حمله به این منطقه حساس، چه طرح و برنامه‌ای دارد.

نظر شما