کلید اصلی بالا بردن سیستم ایمنی بدن چیست؟

کلید اصلی بالا بردن سیستم ایمنی بدن چیست؟

نتایج مطالعه جدید نشان می دهد که داشتن یک رژیم غذایی غنی از فیبر، اسیدهای چرب غیراشباع و پلی فنول ها در مواد خوراکی گیاهی با بهبود نرخ پاسخ ایمنی درمانی و بقای بدون پیشرفت در بیماران مبتلا به سرطان پوست پیشرفته همراه است.

به گزارش 9 صبح، کارشناسان پیش بینی می کنند که رژیم غذایی نقش مهمی در موفقیت ایمونوتراپی ایفا می کند و آزمایش های جدیدی برای بررسی نتایج انواع مختلف تومور از جمله سرطان های گوارشی در حال گسترش است.

رژیم غذایی حاوی چربی های تک و غیراشباع شامل روغن زیتون، آجیل، ماهی، پلی فنول ها، فیبر، سبزیجات، میوه ها و غلات سبوس دار به طور قابل توجهی با بهبود پاسخ به داروهای ایمونوتراپی مرتبط بود. بازدارنده های نقطه چک ایمنی (ICIs) که در درمان سرطان پوست بسیار موفق بوده اند، با مسدود کردن نقاط بازرسی سیستم ایمنی کار می کنند که سپس سلول های T خود بدن را مجبور به حمله به سرطان می کند.

یافته های مطالعات بین المللی توسط محققان بریتانیایی و هلندی نشان می دهد که داشتن رژیم غذایی مناسب در بیماران مبتلا به ملانوم پیشرفته را که با داروهای بازدارنده های سیستم ایمنی تحت درمان قرار گرفتند، موجب پیشرفت سیستم ایمنی بدن می شود.

لورا بولت (Laura Bolte) پژوهشگر ارشد این مطالعات از مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن در این باره گفت: مهارکننده های ایمنی به ایجاد انقلابی در درمان انواع مختلف سرطان های پیشرفته کمک کرده است.

مطالعه ما بر اهمیت ارزیابی رژیم غذایی در بیماران سرطانی که درمان ایمونوتراپی را شروع می‌ کنند تاکید کرده و از نقش استراتژی ‌های رژیم غذایی برای بهبود نتایج و بقای بیمار حمایت می‌ کند.

این مطالعه همچنین نشان داد : خوردن غلات کامل و حبوبات احتمال بروز عوارض جانبی مرتبط با سیستم ایمنی ناشی از داروها مانند کولیت را کاهش می دهد. در مقابل، مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده با احتمال بیشتری از عوارض جانبی مرتبط با سیستم ایمنی همراه بود.

دکتر بولت در پایان گفت: ارتباط پاسخ مهارکننده های ایمنی بدن با رژیم غذایی و میکروبیوم روده امیدوار کننده است و پاسخ های درمانی جدیدی را برای آینده به وجود می آورد. این مطالعات به انواع مختلف تومور از جمله سرطان های گوارشی گسترش یافته و می تواند مزایای درمانی را برای گروه های بزرگی از بیماران سرطانی در آینده باز کند.

وب گردی

    نظر شما