بهترین میان وعده‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی کودکان را بشناسید

بهترین میان وعده‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی کودکان را بشناسید

از نظر متخصصان این میان وعده‌ها و خوراکی‌های سالم، مواد مغذی و تقویت‌کننده سیستم ایمنی را به بدن کودک شما می‌رسانند و بسیار مفید هستند.

به گزارش 9صبح و به نقل از eatthis؛  فصل سرماخوردگی و آنفولانزا در راه است و بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا کودکان به این بیماری‌ها، گنجاندن مواد مغذی در رژیم غذایی است تا سیستم ایمنی را تقویت کند.

علاوه بر این باید سایر اقدامات احتیاطی مانند شستن مکرر دست‌ها و خواب با کیفیت را نیز در اولویت قرار دهیم.

کودکان در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا  بیشتر در خطر هستند.

رفتن به مدرسه و ارتباط با سیار بچه‌ها، رعایت نکردن بهترین بهداشت دست و قرار دادن دست‌های خود در دهان و … آن‌ها آسیب پذیر تر می‌کند.

میان وعده‌های سالم برای تقویت سیستم ایمنی کودک

میان‌وعده فرصتی عالی برای دریافت مواد مغذی تقویت‌کننده سیستم ایمنی است تا به کودکانتان کمک کند با سیستم ایمنی قوی‌تری فصل سرماخوردگی و آنفولانزا را پشت سر بگذارند.

از ویتامین C گرفته تا ویتامین D، و پروتئین، از جمله مواد مغذی مهم در میان‌وعده هستند.

اسموتی سبزاسفناج و کره بادام  و موز یخ زده

اسموتی سبزاسفناج و کره بادام  و موز یخ زده

اسموتی سبزی که با اسفناج، انبه منجمد شده، آناناس، دانه‌های بادام و آب نارگیل درست می‌شود، ترکیبی مناسب برای بچه‌ها است. اسفناج و انبه هر دو منابع عالی ویتامین C هستند که می توانند از سیستم ایمنی بدن حمایت کنند.

تخمه کدو تنبل

تخمه کدو تنبل یک میان وعده عالی، ترد و دوست داشتنی و منبع عالی روی است که برای سلامت سیستم ایمنی مهم است و ممکن است دورهٔ سرماخوردگی را کوتاه کند.

ماست با انواع توت ها

یک فنجان توت فرنگی می‌تواند ۱۰۰ درصد نیاز روزانه کودک شما به ویتامین C را تامین کند و ماست منبع خوبی از پروبیوتیک‌ها است که از روده سالم محافظت می‌کند.

آب پرتقال یخ زده

زمانی که از آب پرتقال ۱۰۰% طبیعی استفاده می‌کنید؛ ویتامین  C  بدن تامین می‌شود. این نوشیدنی می‌تواند دورهٔ سرماخوردگی را کوتاه کند.

آب پرتقال همچنین حاوی کاروتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن است که به سلامت سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند.

غلات و شیر

غلات و شیر

غلات فقط برای صبحانه مناسب نیستند، اما وقتی با شیر میل می‌شود، می‌تواند میان وعده ای سرشار از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی مانند پروتئین، ویتامین D و روی باشد. یک وعده توت یا مقداری موز ورقه شده را به غلات اضافه کنید تا مواد مغذی بیشتری داشته باشد و طعم شیرین بدهد.

کیوی با روکش شکلات تلخ

کیوی منبع فیبر، ویتامین C و ترکیبات گیاهی است. می‌توان کیوی را به تنهایی میل کرد، اما برای لذیذتر شدن آن، سعی کنید آنها را برش بزنید و در شکلات تلخ فرو کنید.

سیب دارچینی پخته شده

مصرف سیب با پوست برای همه توصیه می‌شود. پاشیدن دارچین روی تعدادی سیب ورقه شده و پختن آنها تا زمانی که نرم شوند؛ یک روش دیگر برای قرار دادن سیب در میان وعده کودک است.

    نظر شما