چرا قهوه و شکلات باید در رژیم غذایی ما باشند؟

چرا قهوه و شکلات باید در رژیم غذایی ما باشند؟

برخلاف افکار عمومی جامعه، قهوه، شکلات و سایر غذاهای ظاهرا ناسالم نیز می‌توانند در رژیم غذایی شما جای داشته و برای بدن‌تان مفید باشند؛ برای نمونه قهوه و شکلات باید در رژیم غذایی ما باشند.

به گزارش 9صبح و به نقل از eatingwell، قهوه و شکلات باید در رژیم غذایی ما باشند مانند بسیاری دیگر از خوردنی‌های ظاهرا ناسالم. در واقع همه‌ غذاها و نوشیدنی‌ها در یک الگوی غذایی سالم قرار می‌گیرند، و دلایل مختلفی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بخورید؛ دلایلی که به سلامتی شما مربوط می‌شوند.

این مواد غذایی می‌توانند مغذی باشند، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش دهند، در وقت و هزینه شما صرفه جویی کنند و در نهایت باعث خوشحالی شما شوند.

موز

موز

متأسفانه، موز به عنوان یک میوه غنی از کربوهیدرات شناخته شده که بسیاری آن را کنار گذاشته اند.

تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن موز می‌تواند به اندازه نوشیدن یک نوشیدنی ورزشی در تقویت عملکرد بدن شما مفید باشد. علاوه بر این موز منبع خوبی از پتاسیم است که برای کمک به تنظیم فشار خون ضروری است. به علاوه، موزهای سبزتر حاوی نشاسته مقاوم است که میکروبیوم روده را بهبود می‌بخشد و به لاغری شما کمک کند.

سبزیجات کنسرو شده

سبزیجات کنسرو شده

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که حتماً باید سبزیجات تازه مصرف کنند.

اما سبزیجات کنسروی نیز به همان اندازه مغذی هستند و قیمت کمتری دارند و همیشه در دسترس هستند.

کنسرو گوجه فرنگی در مقایسه با گوجهٔ تازه، آنتی اکسیدان لیکوپن بیشتری دارد و کنسرو ذرت نیز فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری را در خود جای داده است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ

خوردن شکلات شما را شادتر می‌کند. بررسی هشت مطالعه نشان داد که ترکیبات موجود در شکلات عملکرد مغز را تقویت می‌کند. علاوه بر این پس از مصرف شکلات، خلق و خوی بهتری دارید.

قهوه

قهوه

طبق یک مطالعه زنانی که بیش از ۲۶۱ میلی گرم کافئین در روز مصرف می‌کردند ۲۶ درصد کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل بودند. کافئین بر اضطراب، حافظه و عملکرد شناختی تأثیر می‌گذارد.

پاستا

پاستا

کسانی که بیشتر پاستا می‌خورند بهتر می‌توانند به این رژیم غذایی پایبند باشند، زیرا رژیم غذایی مدیترانه‌ای با کاهش خطر بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی و زوال شناختی مرتبط است.

کسانی که ماکارونی می‌خورند BMI کمتر و دور کمر کوچک‌تری داشتند. فقط جای سس‌های خامه‌ای مانند آلفردو، از سس‌های سبزیجات مانند مارینارا استفاده کنید.

میوه

آب میوه

علاوه بر موز، مردم نسبت به انواع توت‌ها، خربزه‌ها، سیب‌ها یا هر میوه با قند بالا  تردید دارند. بر اساس مطالعه ای در سال ۲۰۱۶ در مجله پزشکی نیوانگلند، افرادی که هر روز میوه تازه می‌خورند، فشار خون و سطح گلوکز خون پایین‌تری دارند.

خوردن میوه باعث می‌شود تا ۴۰ درصد کمتر به بیماری قلبی و ۲۵ درصد کمتر دچار سکته شویم. قند موجود در میوه طبیعی است و همراه با فیبر است که به کاهش جذب قند در خون شما کمک می‌کند.

منبع:آی زندگی

وب گردی

    نظر شما