۴ روش مصرف میوه که اصلاً سالم نیست!

۴ روش مصرف میوه که اصلاً سالم نیست!

شکر اضافی موجود در میوه‌های کنسرو شده، خشک شده، منجمد شده یا آب میوه‌ها، نگران کننده هستند و سلامت شما را به خطر می‌اندازند؛ پس بهتر است به جای آن‌ها میوه تازه مصرف کنید.

به گزارش 9صبح و به نقل از health، میوه مملو از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که می‌تواند سلامت شما را تقویت کند؛ اما این فواید تا میزان زیادی به نحوهٔ مصرف میوه بستگی دارد.

میوه‌ها اغلب به روش‌های مصنوعی کنسرو شده، منجمد، خشک شده یا آب میوه مصرف می‌شوند. که این فرآوری می‌تواند برخی از فواید میوه را از بین ببرد یا شکر بیشتری را اضافه کند.

مصرف میوه‌های خشک را به حداقل برسانید

میوه خشک یک جایگزین برای میوه‌های تازه با ماندگاری بالا است که حمل و نقل آن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

میوه‌های خشک نیز تقریباً به اندازه میوه‌های تازه دارای مواد مغذی هستند.

اما خشک کردن میوه، محتوای آب آن را از بین می‌برد. همانطور که می‌دانید محتوای آب و فیبر میوه به شما کمک می‌کند سیر شوید.

مثلاً در مورد انگور و کشمش. شما اگر ۱۵ عدد انگور بخورید، سیر می‌شوید. حالا به خوردن ۱۵ عدد کشمش فکر کنید.

علاوه بر این فرآیند خشک کردن، قندهای طبیعی موجود در میوه را نیز بیشتر می‌کند. بنابراین، وقتی میوه‌های خشک می‌خورید، کالری زیادی با قند بسیار سریع وارد بدن شما می‌شود.

از کنسرو میوه استفاده نکنید

بهتر است این محصولات را نخورید و یا در صورت نیاز میوه‌های که درون آب هستند را میل کنید نه میوه‌های آغشته در شربت.

شربت‌هایی که میوه‌های کنسرو شده در آن قرار می‌گیرند معمولاً سرشار از شکر و شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند، یک شیرین‌کننده با کالری بالا که بسیار مضر است.

آب میوه و اسموتی‌ها را محدود کنید

نوشیدن آبمیوه با خوردن میوه یکسان نیست.

در آب میوه ۱۰۰% و نوشیدنی‌های اسموتی شرکتی شکر وجود دارد.  مثلاً یک لیوان آب پرتقال حدود ۲۳ گرم قند دارد – که بیشتر از حد مجاز روزانه قند توصیه شده است.

میوه‌های یخ زده

میوه به خودی خود دارای محتوای قند نسبتاً بالایی است، بنابراین اضافه کردن شکر تصفیه شده تنها کالری آن‌ها را بیشتر می‌کند.

در هنگام خرید زغال‌اخته، توت‌فرنگی یا سایر میوه‌های یخ‌زده، برچسب غذایی را بررسی کنید. آیا به آن شکر اضافه شده است یا خیر؟

اگر حق انتخاب دارید، میوه‌های تازه و کامل بخورید

اما گاهی اوقات، میوه تازه در دسترس نیست. در این صورت، برای رعایت دستورالعمل‌های رژیم غذایی آب میوه یا اسموتی طبیعی و غیر شرکتی بخورید. به اندازهٔ وعده و قند مصنوعی که دریافت می‌کنید دقت کنید.

منبع:آی زندگی

وب گردی

    نظر شما