درمان‌های خانگی برای آرتریت پسوریاتیک چیست؟

درمان‌های خانگی برای آرتریت پسوریاتیک چیست؟

شما می‌توانید از سرما درمانی و گرما درمانی، ماساژ و ورزش برای درمان آرتریت پسوریاتیک استفاده کرده و به کاهش درد و التهاب در مفاصل تان کمک کنید.

به گزارش 9صبح و به نقل از clevelandclinic، اگر به آرتریت پسوریاتیک مبتلا هستید؛ ممکن است علائمی مانند مفاصل متورم، سفتی در مفاصل و کمر درد و خستگی را تجربه کنید.
آرتریت پسوریاتیک نوعی آرتریت التهابی است که در افرادی که پسوریازیس (یک بیماری پوستی) دارند، دیده می‌شود.
در حالی که از دارو برای مدیریت درد و التهاب استفاده می‌شود، ممکن است درمان‌های خانگی نیز تاثیرگذار باشند.

درمان‌های خانگی برای آرتریت پسوریاتیک

این اقدامات باید به‌عنوان درمان‌های مکمل و نه به‌عنوان جایگزین دارو استفاده شود.

ورزش

ورزش‌های هوازی کم‌ضرر مانند پیاده‌روی، شنا یا یوگا و ورزش‌های تقویتی توصیه می‌شود. وقتی ماهیچه‌ها قوی هستند، استرس کمتری در مفاصل وجود دارد که به کاهش درد کمک می‌کند.

سرما درمانی و گرما درمانی

این روش را می‌توانید چند بار در روز استفاده کنید. اما مدت زمان اعمال گرما یا سرما باید به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در هر بار محدود شود.

حرکت درست و حفظ انرژی

نحوه حرکت تان در زندگی می‌تواند به کاهش استرس روی مفاصل و کاهش خستگی کمک کند. در نوع نشستن تان در محل کار فکر کنید. نباید استرس زیادی به یک ناحیه از بدن وارد شود.

مکمل روغن ماهی

ماهی‌هایی مانند سالمون، قزل آلا و تن مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳ دارند. اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند به مبتلایان به آرتریت پسوریاتیک کمک کنند.

مکمل زردچوبه

زردچوبه منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها بوده و خواص ضد التهابی دارد. البته افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند، نباید آن را مصرف کنند.

کپسایسین

ماده فعال موجود در فلفل چیلی، کپسایسین در برخی کرم‌ها، با بی حس کردن گیرنده‌های درد و مبارزه با التهاب، به تسکین درد مفاصل کمک می‌کند.

نمک اپسوم

نمک اپسوم، معمولاً در حمام گرم برای کمک به تسکین درد عضلات استفاده می‌شود.

طب سوزنی

طب سوزنی به عنوان روش سنتی برای کمک به تسکین کمردرد یا سردرد شناخته شده است. اما برای درمان آرتریت پسوریاتیک، هیچ تحقیقی آن را اثبات نکرده است.

ماساژ

ماساژ دادن می‌تواند احساس آرامش در شما ایجاد کرده و دردتان را کاهش دهد.

وب گردی

    نظر شما