بخشنامه جدید وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد

بخشنامه جدید وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد

وزیر آموزش و پرورش حکم جدیدی صادر کرد. حکم جدید رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.

به گزارش 9 صبح؛ وزیر آموزش و پرورش حکم جدیدی صادر کرد. حکم جدید رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد. بخشنامه جدید رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش به مدارس و ادارات کل وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد. رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌ها و طرح‌های جدید وزارت آموزش و پرورش برای معلمان، فرهنگیان و دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه کرد.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش از تغییرات در گزینش و مصاحبه متقاضیان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش خبر داد. جزئیات بخشنامه و حکم جدید رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش به مدارس و ادارات کل وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.

با حکم رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، «اعظم گودرزی» به عنوان «مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش» منصوب شد.

در متن حکم رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش آمده است: «امید است با استعانت از پیشگاه خداوند متعال پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، بیانیه گام دوم انقلاب و پیگیری سیاست‌های رئیس جمهور محترم، با رعایت اصول «عدالت محوری»، «انقلابی گری»، «مردم داری»، «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانون مداری» دولت مردمی، در جهت تحقق سیاست‌های ابلاغی سلامت مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، سند تحول بنیادین و توجه ویژه به موارد زیر موفق و مؤید باشید:

ـ سیاستگذاری و تنظیم برنامه‌های لازم در جهت کنترل وضعیت بهداشت مدارس مطابق با مفاد سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و سایر اسناد بالادستی.

ـ برنامه‌ریزی و نظارت در جهت ارتقای توانمندی‌های مدیران، معاونان، معلمان، مربیان، دانش آموزان و سایر همکاران فرهنگی با توجه به شرایط زیست بوم جدید و تهدیدات بیولولوژیک.

ـ ارتقای کیفیت بهداشت مدارس با تحکیم و تقویت وضعیت منابع انسانی، محتوای آموزشی طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه‌های فراگیر سلامت محور.

ـ برنامه‌ریزی جهت ارائه خدمات حمایتی بهداشتی ـ درمانی به دانش آموزان با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط با اولویت دانش آموزان مناطق محروم به منظور ارتقای سلامت آنان.

ـ تقویت فعالیت‌های پژوهشی حرفه‌ای و فرهنگی سلامت محور برای متخصصین حوزه سلامت آموزش و پرورش برای آماده سازی نیروهای انسانی توانمند و علاقه‌مند در زیست بوم جدید.

ـ پیگیری و رصد وضعیت شیوع بیماری‌های شایع در مدارس و برنامه‌ریزی جهت ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان در زمینه کاهش ابتلا به آن.

ـ بهره‌مندی از مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت و ایمنی در جهت ارتقای سطح بهداشت و ایمنی مدارس.

ـ نظارت مستمر بر اجرای سیاست‌های تغذیه سالم در مدارس به ویژه نظارت بر وضعیت اقلام غذایی پایگاه تغذیه سالم مدارس.

ـ ارائه آموزش‌های لازم جهت صیانت از محیط زیست به دانش آموزان بر مبنای سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی با همکاری سازمان‌های مرتبط در این زمینه.

ـ استفاده از ظرفیت تشکل دانش آموزی سفیران سلامت با رویکرد بهبود وضعیت بهداشت مدارس.

ـ ارتقای سطح بهداشت و ایمنی فضاهای آموزشی با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی موجود.

ـ گسترش عدالت در سلامت مدارس و ارتقای مشارکت دانش آموزان در فعالیت‌های بهداشت مدارس به ویژه برای دختران با اولویت مدارس شبانه روزی مناطق کم برخوردار.

توفیق روزافزون سرکار عالی را از درگاه خداوند بزرگ مسألت دارم.»

وزیر آموزش و پرورش با حضور در دبیرستان آزادگان شهر تهران، از فرآیند بررسی مدارک و مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی ١۴٠٢ بازدید کرد.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش با هدف نظارت بر چگونگی فرآیند مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از کانون ارزیابی آزمون استخدامی واقع در دبیرستان آزادگان منطقه ۶ شهر تهران بازدید کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این بازدید، از نزدیک در جریان چگونگی مصاحبه داوطلبان قرار گرفت و ضمن دیدار و گفتگو با پذیرفته‌شدگان، به دست اندرکاران فرآیند بررسی مدارک و مصاحبه کنندگان تاکید کرد تا با دقت فراوان، بهترین افراد برای شغل شریف معلمی را انتخاب کنند.

طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، در راستای اجرای سند تحول بنیادین، به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود تا علاوه بر زبان انگلیسی، نسبت به آموزش زبان‌های عربی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، روسی، اسپانیایی و چینی اقدام کند.

بخشنامه جدید وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش بخشنامه جدیدی را به مدارس و ادارات کل وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

متن بخشنامه وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

«بر اساس مصوبه هزار و بیست و ششمین جلسه شورای‌عالی آموزش و پرورش، در راستای عملیاتی کردن راهکار ۵-۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر «ارائه آموزش زبان خارجی در چارچوب بخش انتخابی (نیمه‌تجویزی) برنامه درسی، با رعایت اصل تثبیت و تقویت هویت اسلامی- ایرانی» و اصلاح مصوبه جلسه ۶۷۸ شورای‌عالی آموزش و پرورش در تاریخ ۱۳۸۱/۸/۲به وزارت آموزش ‌و پرورش اجازه داده می‌شود حسب نیازها و تقاضای اجتماعی جدید و با رعایت اصل تنوع‌بخشی به زبان‌های‌خارجی، علاوه بر زبان انگلیسی، نسبت به آموزش زبان‌های عربی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، روسی، اسپانیایی و چینی اقدام کند.

بر این اساس وزارت آموزش‌ و پرورش موظف است:

۱- برنامه درسی زبان‌های خارجی را به تصویب شورای‌عالی آموزش ‌و پرورش برساند. 

۲- مواد و منابع آموزشی- تربیتی مبتنی بر برنامه درسی زبان‌های خارجی مصوب شورای‌عالی آموزش‌ و پرورش را با مشارکت سایر بخش‌های دولتی و غیردولتی تألیف، تدوین، متناسب‌سازی یا معرفی کند.

۳- با اولویت ‌برگزاری‌کلاس‌های‌حضوری، در مناطقی که امکان ارائه حضوری زبان‌های غیرانگلیسی وجود ندارد، از طریق آموزش‌های غیرحضوری یا ترکیبی اقدام کند.

۴- سازوکارهای لازم برای دانش‌آموزان متقاضی ‌یادگیری ‌و ‌ارزشیابی زبان‌های خارجی غیرانگلیسی را درکانون زبان ایران یا سایر مؤسسات تربیتی-تخصصی مورد تأیید وزارت آموزش‌ و پرورش فراهم کند.

۵- بررسی جامع و کاملی از وضعیت آموزش زبان انگلیسی، همراه با پیشنهادهای کیفی بهبود آموزش زبان ظرف مدت شش‌ماه به شورای‌عالی آموزش ‌و پرورش ارائه دهد.

مطابق با تبصره ۱ و ۲ این مصوبه، دستورالعمل‌اجرایی این ماده واحده توسط وزارت آموزش ‌و پرورش تهیه و با امضای وزیر آموزش ‌و پرورش ابلاغ خواهد شد و با ابلاغ این مصوبه، مصوبات مغایر در مورد آموزش زبان‌های خارجی لغو می‌شود.»

 

    نظر شما