پیش بینی بورس امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز 12 تیر 1402

دیروز شاخص کل 7 هزار واحدی بالاتر از نیمه کانال 2 میلیون و 100 هزار واحدی رسید و به نظر می‌رسد در این محدوده با حمایت شاخص مواجه هستیم.

به گزارش 9 صبح، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام صعود کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 12 تیر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 13 هزار و 480 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 8 هزار و 12 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  395 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس رشد هزار و 921 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 495 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 198 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 71 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 29 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری بهمن (وبهمن)، شرکت داروسازی جابربن حیان (دجابر) و شرکت داروسازی برکت (برکت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا)، شرکت بیمه زندگی خاورمیانه (بخاور) و شرکت آ س پ (آ س پ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای ثفارس (شرکت عمران و توسعه فارس)، آباد (شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران) و چفیبر (شرکت فیبر ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) و شرکت ویتانا (غویتا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 117 نماد صف خرید داشتند و 28 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 18 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 589 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 21 درصدی به 115 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس امروز 

معاملات دیروز بورس تهران با روند صعودی شاخص کل آغاز شد و تا پایان ادامه داشت. در نهایت شاخص نسبت به روز قبل 13 هزار واحد بالاتر ایستاد. شاخص هم وزن نیز روند مشابهی را طی کرد و بیش از 8 هزار واحد صعود کرد. 

در پایان، تعداد نمادهای سبزپوش بازار نیز بیشتر بود و 71 درصد نمادها سبزپوش بودند. 

نمادهای فولاد، فملی، خودرو، نوری، وغدیر، خساپا و شستا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. در مقابل مبین، فارس و وبملت بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه خرید بیشتر از سرانه فروش حقیقی بود. سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی 24 میلیون تومان و سرانه خرید 29 میلیون و 200 هزار تومان بود. 

اما پس از 10 روز متوالی تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 53 میلیارد تومان به بازار وارد شد. نمادهای نیان، وبهمن، کتوسعه، پارسان و ونوین بیشترین ورود سرمایه را داشتند. در مقابل وبملت، کالا، فلوله، خاور و پی پاد بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند. 

بنابراین در معاملات دیروز بازار سمت و سوی صعودی داشت. گروه خودرو و ساخت قطعات لیدر سنتی بازار سبزترین گروه بازار بود. 

بدین ترتیب شاخص کل 7 هزار واحدی بالاتر از نیمه کانال 2 میلیون و 100 هزار واحدی رسید و به نظر می‌رسد در این محدوده با حمایت شاخص مواجه هستیم. با این حال شاخص در سطح 2.2 میلیونی نیز با مقاومت مواجه است و معامله گران امیدوارند امروز دست کم تا نزدیکی این سطح رشد کند. 

وب گردی

    نظر شما