آخرین خبر در مورد قرعه کشی خودرو

آخرین خبر در مورد قرعه کشی خودرو

منوچهر منطقی، معاون وزیر صمت اعلام کرد: بیشتر خودروها تا آخر سال از چرخه قرعه‌کشی خارج می‌شوند و برای واردات خودروهای ارزان، مشوق‌هایی در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش 9 صبح؛ معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صمت با بیان این‌که بیشتر خودروها تا آخر سال از چرخه قرعه‌کشی خارج می‌شوند، گفت: وزیر صمت تلاش زیادی در زمینه واردات خودرو انجام داده و آئین‌نامه واردات را تنظیم کرد که کلیات آن در دولت به تصویب رسید.

طبق گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، "منوچهر منطقی" با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به‌منظور پاسخ به پرسش‌های افکار عمومی، ادامه داد: تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودرو بر قیمت‌ها اثر خواهد داشت و پیش‌بینی این است که با شروع و ادامه واردات، قیمت‌ها به حدی که مشتری انتظار دارد، نزدیک شود.

وی افزود: از اواخر سال ۱۳۹۷، به علت محدودیت‌های ارزی، ممنوعیت واردات خودرو به مدت سه سال تصویب شد که این مدت این مصوبه در پایان اردیبهشت‌ماه به‌پایان می‌رسد.

معاون وزیر صمت گفت: از سوی دیگر با توجه به افزایش ۴۰ درصدی صادرات در سال گذشته، محدودیت‌های ارزی نیز از بین رفته است.

منطقی عنوان کرد: بحث دیگر خواست سران قوا در تأمین کیفیت و تعادل قیمت در بازار خودرو است، بنابراین وقت آن بود که بحث واردات خودرو برای تنظیم بازار و ارتقای کیفیت، مطرح شود.

وی تصریح کرد: بر مبنای همین اصول، وزارت صمت با مدیریت شخص وزیر، تلاش فوق‌العاده زیادی درزمینه واردات خودرو انجام داده و آئین‌نامه واردات خودرو را تنظیم کردند که پس از طی فرآیند این آئین‌نامه در دولت، کلیات آن به تصویب رسید.

منبع: اقتصاد نیوز

وب گردی

    نظر شما