صفر تا صد محصول جدید ایران خودرو ‌‌‌ری‌را

حجم ویدیو: ۷.۸۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۵۶
دانلود ویدیو

گروه صنعتی ایران خودرو در روز‌های اخیر از نخستین کراس اوور خود با نام "ری را" رونمایی کرد، این خودرو با قابلیت‌های فنی و رفاهی مختلف سال آینده وارد بازار خواهد شد.

به گزارش 9 صبح، آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آزمون‌های جاده‌ای این خودرو از اواخر شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت: با انجام آزمون‌های مختلف تا پایان امسال، از اوایل سال ۱۴۰۲ شاهد تولید این خودرو خواهیم بود همچنین صنعت خودروسازی کشور در سال جاری چند محصول جدید دارد که تا پایان سال رونمایی خواهند شد.

بر اساس این گزارش: خودروی «ری‌را» به موتور EF ۷ پلاس توربوشارژ یا همان TC ۷ پلاس مجهز شده است؛ این موتور ۱.۷ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور ۵۰۰۰ و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ است.

آقای کیانوش پورمجیب با اشاره به ویژگی‌ها این محصول تاکید کرد: خودروی "ری را" تمام امکانات خودرو‌های روز مانند ترمز‌ای اف سی، ساندروف و کیسه هوای چهارگانه را دارد و موفق شده آزمون برخورد با عابر پیاده را بگذراند.

قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو با بیان اینکه تمامی استاندارد‌های روز در «ری‌را» اعمال خواهد شد؛ افزود: این خودرو با قابلیت‌های بالای ایمنی بدنه، یکی از بهترین محصولات ایران خودرو از نظر استحکام بدنه خواهد بود، همچنین با دقت نظر بالایی که در مراحل طراحی «ری‌را» صورت گرفته، مراحل مختلف صنعتی سازی و تولید انبوه آن نیز تحت مراقبت بالا صورت خواهد گرفت تا محصول با بالاترین کیفیت به بازار عرضه شود.

برخی انتقادات در خصوص طراحی این خودرو مطرح شده بود و عده‌ای از کارشناسان آن را مشابه یکی از خودرو‌های خارجی عنوان کرده بودند.

آقای مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در پاسخ به این انتقادات گفت: امروزه بسیاری از خودرو‌های جدید و روز دنیا شباهت‌هایی با هم دارند و به یک سمت و سوی مشخصی در حرکت هستند، مرکز تحقیقات ایران خودرو هیچ احتیاجی به کپی برداری ندارد و همکاران من روی این زمینه‌ها به دقت عمل می‌کنند.

وب گردی

    نظر شما