گمانه زنی ها برای تصمیم پزشکیان برای سمت به لاریجانی و پورمحمدی

گمانه زنی ها برای تصمیم پزشکیان برای سمت به لاریجانی و پورمحمدی

روزنامه هم میهن مطلبی در خصوص شغل احتمالی لاریجانی و پور محمدی مننتشر کرده است.

 به گزارش 9 صبح به نقل از برترین ها، از زمان پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات با وعده بازگشت به میز مذاکره و تلاش برای احیای برجام، این دغدغه به وجود آمده است که با توجه به جایگاه مهم دبیری شورای عالی امنیت ملی رئیس‌جمهور منتخب چه کسی را راهی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی خواهد کرد.

روزنامه هم میهن در این خصوص گزینه احتمالی دبیری شعام را بررسی کرده است:

* تا امروز از علی لاریجانی، دبیر پیشین شعام به‌عنوان نزدیکترین گزینه برای تصدی این جایگاه نام برده می‌شود تا جایی که برخی رسانه‌ها حضور پزشکیان و لاریجانی در یکی از مراسم‌های محرم در امامزاده صالح تهران را به عنوان اعلام غیررسمی این خبر تعبیر کردند.

* سیاستمدار بعدی که نام او نیز به‌صورت جسته و گریخته به عنوان کاندیدای دبیری شورای عالی امنیت ملی مطرح می‌شود حسین دهقان است. ممکن است در صورت آنکه نخستین گزینه یعنی علی لاریجانی، به هر علتی نتواند به کمک دولت پزشکیان بیاید، به خواست احتمالی پزشکیان جواب مثبت دهد.

* حضور پررنگ مصطفی پورمحمدی در مناظره‌های انتخاباتی و اعلام نظراتش پیرامون برجام و FATF و تاختنش به سعید جلیلی که وی او را یکی از موانع عدم تحقق منافع ملی در این دو حوزه می‌دانست نیز موجب شد تا نام وزیر پیشین کشور و دادگستری نیز به عنوان شخصی که می‌تواند به دولت چهاردهم در حوزه‌های فوق یاری برساند، مطرح شود. در همین راستا نیز او می‌تواند یکی از گزینه‌های دبیری شعام باشد که در صورت حضور لاریجانی در این سمت حضور او به عنوان سکاندار ساختمان فاطمی (وزارت کشور) جدی است.

وب گردی

    نظر شما