دلخوری‌های «اسکوچیچ» از «برانکو»؛ نبرد خانوادگی

دلخوری‌های «اسکوچیچ» از «برانکو»؛ نبرد خانوادگی

ناراحتی «اسکوچیچ» از «برانکو»، ریشه در اطلاعاتی دارد که به او درباره مذاکرات این مربی با فدراسیون داده‌اند.

به گزارش به گزارش 9 صبح، شایعات دلخوری دراگان اسکوچیچ از برانکو ایوانکوویچ، مدت‌هاست مطرح شده و برانکو در آخرین مصاحبه‌اش، این موضوع را تایید کرده است. برانکو گفته با اسکوچیچ، تماس گرفته تا با او حرف بزند اما سرمربی تیم ملی با تصور اینکه برانکو علیه‌اش فعالیت می‌کند، حاضر نشده جواب او را بدهد. زمان اردوی تیم ملی در قطر هم، این دو نفر با هم دیداری نداشتند. کارلوس کی‌روش، اعتقاد داشت برانکو برای گرفتن جای او در تیم ملی تلاش می‌کند و به همین دلیل، مشکلات زیادی با این سرمربی کروات داشت. حالا دراگان اسکوچیچ، مربی که برانکو همیشه از او حمایت کرده هم نظر مشابهی، نسبت به سرمربی هموطنش پیدا کرده است.

تایید تماس‌ها

برانکو در مصاحبه آخرش، تایید کرده تماس‌هایی بین او و افرادی نزدیک به فدراسیون، برای جانشینی اسکوچیچ برقرار شده است: «هیچکس به صورت رسمی از ایران با من تماس نگرفت بلکه خبرنگاران و کسانی که نزدیک به فدراسیون هستند تماس گرفتند.» او در بخش دیگری از مصاحبه‌اش هم گفته مشکلی برای جدایی از عمان ندارد: «در قراردادم بندی قید شده در صورتی که قصد جدایی داشته باشم باید جریمه ای بپردازم؛ بنابراین اگر بخواهم تیمم را ترک کنم و پیشنهاد بهتری را بپذیرم مشکلی برای جدایی ندارم.» همین دو موضوع، دلیل اصلی ناراحتی اسکوچیچ از برانکوست. نزدیکان سرمربی ایران، به او اخبار تماس‌ها با برانکو را داده‌اند و اسکوچیچ، می‌داند قرارداد با عمان نمی‌تواند مانعی جدی برای حضور ایوانکوویچ در ایران باشد. برانکو با این مصاحبه علنی‌تر از همیشه، برای جدایی از تیم ملی عمان چراغ سبز نشان داده است. تیمی که نه شانسی برای صعود به جام جهانی داشت و در جام ملت‌ها، می‌تواند اهداف بزرگ را دنبال کند.

مصاحبه طارمی

مهدی طارمی، جزو معدود افرادی است که همزمان، رابطه بسیار خوبی با کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ دارد. طارمی در مصاحبه با فوتبال 360، درباره ماجرای اختلاف خودش و دراگان اسکوچیچ، پای یک مربی کروات را پیش کشید. اسکوچیچ بعد از حاشیه‌های مصاحبه‌اش درباره ضعف تاکتیکی بازیکنان ایرانی، گفت چنین منظوری نداشته و حرف‌هایش بد ترجمه شده‌اند. طارمی اما، به این موضوع واکنش نشان داد و گفت حرف‌های اسکوچیچ، توسط یک مربی کروات برای او ترجمه شده و در برداشت صحبت‌های سرمربی تیم ملی، اشتباه نکرده است. زمانی که فردوسی‌پور نام برانکو را به عنوان مربی مورد نظر مطرح کرد، طارمی حاضر نشد آن را تکذیب کند. در صورتی که مربی مورد نظر طارمی برانکو باشد، این موضوع می‌تواند اسکوچیچ را نسبت به مربی سابق پرسپولیس بدبین‌تر کند.

ثبات برانکو

برانکو در این مدت، همیشه نسبت به اسکوچیچ موضع ثابتی داشته است. او بارها از اسکوچیچ حمایت کرده، او را مربی بهتری نسبت به مربیان قبلی ایران دانسته و گفته قصد ندارد جای یک مربی هموطنش را روی نیمکت تیم ملی بگیرد. زمانی که بحث اخراج اسکوچیچ مطرح شد هم برانکو، از این تصمیم انتقاد کرد. او در مصاحبه آخرش هم موضع مشابهی نسبت به اسکوچیچ داشت: «تا زمانی که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران است، دوست ندارم به هیچ وجه صحبتی درباره این تیم بکنم.» مصاحبه‌های برانکو در سال‌های اخیر، مدرک او درباره اشتباه بودن برداشت اسکوچیچ نسبت به خودش هستند. از طرفی، سرمربی ایران هم فکر می‌کند حرف‌های برانکو، با عملکردش تفاوت دارند. اختلافی که شاید، مثل ماجرای برانکو و کی‌‌روش هیچوقت تمام ابعاد و دلایل آن، مشخص نشود.

وب گردی

    نظر شما