سرنوشت خاص ترین ورزشگاه جام جهانی به کجا رسید؟ | سازه ای که تخریب می شود اما از بین نمی رود!

سرنوشت خاص ترین ورزشگاه جام جهانی به کجا رسید؟ | سازه ای که تخریب می شود اما از بین نمی رود!

ورزشگاه ۹۷۴ یکی از ورزشگاه‌های ساخته‌شده توسط قطری‌ها برای میزبانی از جام جهانی، قرار بود بعد از بازی‌ها به طور کامل تخریب شود.

به گزارش 9صبح و به نقل از گاردین، استادیوم ۹۷۴ یکی از هشت محل برگزاری مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ است که به دلیل زیبایی منحصربه فردش مورد توجه جهانی قرار گرفت. گفته شده این ورزشگاه که از کانتینرهای حمل و نقل بازیافتی ساخته شده است، به این دلیل منحصر به فرد است که از بین‌رفتنی نیست، چون سازه‌های آن می‌تواند جدا و به جای دیگری منتقل شود.

با اینکه قرار بود این ورزشگاه بعد از بازی‌های جام جهانی تخریب شود، اما یک ماه پس از فینال همچنان در دوحه پابرجاست و زمان دقیقی برای جداسازی نهایی آن اعلام نشده است. هنوز هیچ درخواست تاییدشده‌ای برای بازسازی استادیوم در جای دیگر وجود ندارد و شایعات حاکی از آن است که استادیوم ۹۷۴ ممکن است در دوحه بماند و یکی از مکان‌هایی باشد که برای جام ملت‌های آسیا که ۱۲ ماه دیگر در قطر برگزار می‌شود، استفاده شود.

این ورزشگاه ۴۴ هزار و ۸۹ نفری در بازی‌های جام جهانی قطر میزبان ۷ بازی بوده که در آنها ۲۱ گل زده شده است. ورزشگاه ۹۷۴ یکی از محبوب‌ترین ورزشگاه‌ها بود و بسیاری فقط برای دیدن آن و عکس گرفتن کنار آن به ۱۰ کیلومتری شرق دوحه می‌رفتند.

قرار بود بعد از پایان بازی‌ها در ۱۸ دسامبر و بازی آرژانتین و فرانسه در مرحله فینال، کانتینرهای آن به صورت کامل از هم باز و ورزشگاه برچیده شود. با این حال هنوز سرنوشت این ورزشگاه مشهور مشخص نیست.

منبع:همشهری آنلاین

وب گردی

    نظر شما