عربستان بازهم رکوردشکنی می‌کند!

عربستان بازهم رکوردشکنی می‌کند!

فوتبال عربستان تابستان شلوغی را سپری کرد.

به گزارش ۹ صبح، فعالیت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی در نقل‌وانتقالات تابستان ۲۰۲۳ مثل بمب در فوتبال جهان ترکید و سعودی‌ها با هزینه‌های بسیار تاریخ فوتبال‌شان را تغییر دادند.

طبق گزارش CIES، باشگاه‌های انگلیسی نیز در سال ۲۰۲۳ بیشترین سرمایه‌گذاری را در بازار نقل و انتقالات انجام دادند: ۳۲ درصد از کل و ۳.۵ برابر بیشتر از تیم‌های دومین اتحادیه فعال، یعنی فرانسه. به‌طور مطلق، دو کشور از نظر افزایش هزینه‌ها بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ متمایز هستند: انگلیس (بیش از ۱۳۱۴ میلیون یورو) و عربستان سعودی (بیش از ۹۹۲ میلیون یورو).

با این حال از نظر نسبی، عربستان سعودی به وضوح برجسته است و این آمار برنامه‌ آنها برای تبدیل لیگ حرفه‌ای عربستان به یکی از رقابتی‌ترین لیگ‌های جهان را منعکس می‌کند. نکته جالب درباره لیگ سعودی‌ها رشد سرسام‌آور هزینه‌های این کشور در بازار بوده است.

سال ۲۰۱۹ عربستانی‌ها بیشترین هزینه تاریخ‌شان را با ۱۳۴ میلیون یورو ثبت کردند، در حالی که این مبلغ در سال ۲۰۲۳ به یک میلیارد یورو هم نزدیک شد! این مبلغ در حالی هزینه شده که سال قبل فقط ۶۱ میلیون یورو کل هزینه باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای عربستان بوده است.

به نظر می‌رسد حتی امکان شکستن این رکورد در سال‌های آتی توسط خود عربستانی‌ها وجود دارد و چه بسا که حتی رکورد لیگ برتر انگلیس را هم به زودی بشکنند.

وب گردی

    نظر شما