در آسیا به اسم طارمی کاری ندارند!

در آسیا به اسم طارمی کاری ندارند!

آخر و عاقبت کارت‌های مفت در فوتبال ایران به ضررمان تمام شده است.

به گزارش 9 صبح، خطاهایی که در لیگ برتر فوتبال ایران بعضا با کارت زرد هم مواجه نمی‌شود در میادین بین المللی کارت قرمز دارد.

این فقط محمد دانشگر نبود که مفت اخراج شد. بازیکنان ایرانی کلاً راحت و بی‌دلیل کارت زرد و قرمز می‌گیرند و امروز هم چند بازیکن استقلال از جمله رضاوند اخطار گرفتند. دانشگر جایی خطا کرد (آن هم با شدت) که هیچ خطری دروازه سپاهان را تهدید نمی‌کرد اما او بی‌دلیل احساساتی شد و تیمش را ۱۰ نفره کرد. یک بخش از این خطاهای شدید واقعاً دلیل خاصی ندارد و در موارد بسیاری دیده شده که بازیکنان به دلیل اعتراض بی‌مورد به داور کارت می‌گیرند که این هم عجیب است و معمولاً از سوی باشگاه یا سرمربی تذکری به آنها داده نمی‌شود یا اگر داده می‌شود هیچ فایده‌ای ندارد.

در لیگ قهرمانان آسیا که VAR هم داریم داوران سختگیری بیشتری دارند و البته مصلحت‌اندیشی کمتر. همین خطای دانشگر به احتمال بسیار زیاد در لیگ خودمان کارت قرمز نداشت (شاید زرد هم نداشت) اما در آسیا قضیه فرق می‌کند. در همین لیگ قهرمانان آسیا ۲ سال است که استقلال حذف می‌شود اما در ایران ۳۰ سال است که الکی می‌گویند اجازه نمی‌دهیم تیم‌های بدهکار در لیگ برتر شرکت کنند! این مصلحت‌اندیشی داخلی در خارج از مرزها دیده نمی‌شود یا کمتر دیده می‌شود و بارها و بارها ما چوب همین مسئله را خورده‌ایم. تصاویر آهسته صحنه اخراج دانشگر نشان می‌داد که او خطای بی‌مورد و البته خشنی انجام داده و مستحق اخراج است، اخراجی که مثل گل نزدن‌های فرشاد احمدزاده خیلی به سپاهان لطمه زد؛ حتی در جام ملت‌های آسیا طارمی مقابل سوریه اخراج شد که درست به نظر می‌رسید و اعتراض ما به کارت اول او فقط «نمایش‌» بود و هیچ فایده‌ای نداشت.

نکته مهم اینجاست که در آسیا به اسم بزرگ مهدی طارمی کاری ندارند و خطاهای سنگین را با کارت قرمز جریمه می کنند.

منبع: خبرورزشی

وب گردی

    نظر شما