پوزش ماتئوس از تیم ملی آلمان

پوزش ماتئوس از تیم ملی آلمان

دلیل این عذرخواهی، مقایسه‌ای بود که فوس بین مشکلات خط حمله هلند با تیم ملی آلمان انجام داده بود.

به گزارش 9صبح،کریستوف فوس و لوتار ماتئوس، کارشناسان شبکه "آر‌تی‌ال" به دلیل مقایسه بازیکنان هلند و آلمان، از بازیکنان کشورشان عذرخواهی کردنددر جریان بازی لهستان و هلند در یورو 2024، ولف-کریستف فوس مفسر بازی، ناگهان از تیم ملی آلمان عذرخواهی کرد. دلیل این عذرخواهی، مقایسه‌ای بود که فوس بین مشکلات خط حمله هلند با تیم ملی آلمان انجام داده بود.

فوس در صحبت‌های خود گفت: "ما از اردوی تیم ملی آلمان خبر داریم که از مقایسه مشکلات خط حمله هلند با آلمان ناراحت شده‌اند. این مقایسه درست نیست. تیم ملی آلمان با بازیکنانی مثل هاورتز، فولکروگ، اونداو و بایر در خط حمله، تنوع و کیفیت به مراتب بالاتری دارد."

ماتئوس، همکار فوس و کارشناس "آرتی‌ال"، در ادامه صحبت‌های او گفت: "ما قصد توهین نداشتیم. ما می‌دانیم که در تیم ملی آلمان هم گلزن‌های قهاری حضور دارند. فقط قصد داشتم یادآوری کنم که در گذشته چه مهاجمان بزرگی در تیم ملی آلمان بازی می‌کردند. گرد مولر، رودی فولر، کارل-هاینز رومنیگه... به نظر من این بازیکنان حتی از نسل فعلی هم بهتر بودند. آنها توپ طلا را کسب کرده بودند و قهرمان جهان شده بودند. اما این به معنای بی‌ارزش بودن مهاجمان فعلی آلمان نیست. آنها در بازی مقابل اسکاتلند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند."

در نیمه اول بازی، فوس و ماتئوس در مورد ممفیس دی‌پای، مهاجم هلند که یک مهاجم نوک کلاسیک نیست، صحبت می‌کردند و او را با مهاجمان تیم ملی آلمان مقایسه می‌کردند. این صحبت‌ها به گوش برخی از ملی‌پوشان آلمان که در اردوی تیم حضور داشتند، از جمله کای هاورتز رسید. آنها از این مقایسه ناراحت شدند و نمی‌خواستند چنین چیزی به حساب آنها و هم‌تیمی‌هایشان گذاشته شود.

ساندرو واگنر، دستیار یولیان ناگلزمان، سرمربی تیم ملی آلمان، برای حمایت از هاورتز و دیگر مهاجمان تیم، دست به کار شد. او به طور مستقیم از طریق واتس‌اپ به فوس پیام داد و از او خواست که در نیمه دوم بازی، حرف‌هایش را اصلاح کند.

فوس در گفتگو با بیلد در این باره گفت: "ما با بچه‌های هرتزوگ‌اوراخ شوخی می‌کردیم. بعد از اینکه از اردوی تیم خبر رسید، به آنها قول دادم که در نیمه دوم بازی، حرف‌هایم را جبران کنم. ما در خط حمله بازیکنان بسیار خوب و باکیفیتی داریم و این موضوع را در آنتن زنده گفتم. امیدوارم که بچه‌ها در بازی مقابل مجارستان عملکردی درخشان داشته باشند و به دنیا نشان ‌دهند که چه کیفیتی دارند."

ماتئوس هم در گفتگو با بیلد گفت: "منظور ما از این صحبت‌ها، توهین به کای هاورتز یا نیکلاس فولکروگ نبوده است. فقط می‌خواستیم بگوییم که در حال حاضر مهاجمان به بزرگی و کلاس نسل‌های گذشته را در تیم ملی آلمان نداریم. البته که این فرصتی برای آنهاست که در این تورنمنت خودشان را ثابت کنند و بدرخشند."

تیم ملی آلمان در بازی بعدی خود در یورو 2024، روز چهارشنبه به مصاف مجارستان خواهد رفت. هاورتز و فولکروگ که در بازی مقابل اسکاتلند گلزنی کرده بودند، امیدوارند که در این بازی هم عملکرد موفقی داشته باشند و به تیم ملی آلمان برای صعود از مرحله گروهی یورو کمک کنند.

منبع:ورزش سه

    نظر شما