خاری که تخصصی سنگ کلیه را آب می‌کند

خاری که تخصصی سنگ کلیه را آب می‌کند

خار شتر از تیره‌ باقلاییان است که به علت خواص فراوان دارویی در بسیاری از مناطق جهان برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش 9 صبح؛ عرق خار شتر دارای طبعی بسیار گرم و خشک است. به همین خاطر کسانی که دارای طبیعتی گرم هستند باید در مصرف آن محتاط باشند و با پزشک خود مشورت کنند.

عرق خار شتر دارای خواص فراوانی برای درمان برخی از بیماری هاست که در زیر به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

درمان هموروئید یا بواسیر

خار شتر باعث تقویت سلول‌های عصبی معده شده و روند هضم را بهبود می‌بخشد. مصرف عرق خار شتر باعث رفع یبوست و مشکلات بواسیر مانند سوزش و درد و تورم می‌شود.

درمان سرماخوردگی و سرفه

عرق خار شتر مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل کرده و ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. با تقویت ایمنی بدن، توان بدن در برابر انواع عفونت‌ها و مشکلات تنفسی ناشی از سرما خوردگی، سرفه، آسم و برونشیت بیشتر می‌شود.

درمان آرتروز

عرق خار شتر به علت داشتن خواص ضد التهابی باعث بهبود التهاب شده و به همین دلیل از این گیاه برای کاهش علائم بیماری آرتروز استفاده می‌شود.

دفع سنگ کلیه

عرق خار شتر به علت دارا بودن خاصیت ادرار آوری باعث ضد عفونی کردن مجاری کلیه‌ها و مثانه شده و سموم بدن را دفع می‌کند و از ابتلا به سنگ‌های کلیه و مثانه جلوگیری کرده و رسوبات و سنگ‌های تشکیل شده را نیز از بین می‌برد.

درمان کبد چرب

کبد چرب دارای علائمی مانند افزایش وزن و احساس خستگی می‌باشد. این بیماری با افزایش کلسترول و فشار خون در ارتباط مستقیم می‌باشد. از این رو مصرف عرق خار شتر باعث پاکسازی و دفع سموم شده و می‌تواند اثر مثبتی بر روی کاهش چربی کبد داشته باشد.

تقویت دستگاه گوارشی

عرق خار شتر به علت داشتن طبعی گرم باعث تسکین درد معده می‌شود. همچنین باعث تقویت سلول‌های عصبی معده شده و دستگاه گوارشی را تقویت کرده و باعث هضم بهتر غذا می‌شود.

درمان آلرژی

مصرف موضعی پودر این گیاه به همراه شیر یا گلاب باعث کاهش علائم حساسیت‌های پوستی می‌شود.

وب گردی

    نظر شما