مرور کارنامه «کی‌روش» در ایران؛ اینجا هم دوقطبی وجود دارد

مرور کارنامه «کی‌روش» در ایران؛ اینجا هم دوقطبی وجود دارد

«کارلوس کی‌روش» با انتشار پستی به کار خود در تیم ملی ایران خاتمه داد.

به گزارش 9 صبح، علی‌رغم گذشت بیش از ۲ ماه از حذف تیم ملی از جام جهانی ۲۰۲۲ همچنان تکلیف نیمکت تیم ملی مشخص نشده است. یکی از گزینه‌های احتمالی برای تیم ملی، ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش بود که این مربی با انشار پستی در شبکه‌های اجتماعی، از پایان کار خود در تیم ملی خبر داد.

رکوردهای دست‌نیافتنی «کی‌روش»

کارلوس کی روش در ۲ مقطع سرمربی تیم ملی بود که مقطع نخست ۸ سال و بازه دوم تقریباً ۳ ماه به طول انجامید. مقطع اول مربیگری کی‌روش طولانی‌ترین مدت مربیگری یک مربی در ۷۰ سال اخیر تیم ملی است. کی‌روش در مجموع ۱۰۷ بازی هدایت تیم ملی را بر عهده داشت که رکورددار بیشترین مربیگری در تاریخ تیم ملی است و با ۶۴ پیروزی بیشترین برد را به همراه تیم ملی کسب کرده است. کی‌روش به همراه تیم ملی ۲۷ مساوی و ۱۶ شکست هم داشت که سنگین‌ترین باخت مقابل انگلیس در جام‌جهانی ۲۰۲۲ با نتیجه ۶-۲ بود که سنگین‌ترین باخت ایران در تاریخ جام‌جهانی محسوب می‌شود. بهترین پیروزی دوران کی‌روش هم با نتیجه ۷ بر صفر برابر فلسطین و ۸ بر یک مقابل پاپوا گینه نو به ثبت رسید.  تیم ملی با کی‌روش ۱۹۲ گل زد، ۹۰ گل دریافت کرد. در ۶۰ بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شد و در ۲۰ مسابقه در گل زدن ناکام ماند. کی‌روش ۳ دوره به همراه تیم ملی در جام‌جهانی حضور یافت، رکوردی که بسیار بعید به نظر می‌رسد که مربی‌ای در ایران بتواند آن را تکرار کند. این مربی در جام‌جهانی در مجموع ۷ امتیاز کسب کرد ولی موفق به صعود به مرحله حذفی نشد. تیم ملی با این سرمربی پرتغالی ۲ بار در جام ملتهای آسیا حضور یافت که بهترین نتیجه آن حذف در مرحله نیمه‌نهایی ۲۰۱۹ بود که با باخت ۳ بر صفر برابر ژاپن رقم خورد که سنگین‌ترین باخت تیم ملی در تاریخ جام ملتهای آسیاست.این مربی در مدت مربیگری خود در تیم ملی، طرفداران و مخالفان زیادی داشت و در مجموع کارنامه این مربی به گونه‌ای است که هم برای حامیانش جای دفاع دارد و هم برای منتقدانش محل اشکال.

احسان، سردار، آندو شاگردان ممتار سی‌کیو

در دوران طولانی مدت مربیگری کی‌روش در تیم ملی، ۱۲۳ بازیکن فرصت بازی پیدا کردند. احسان حاج‌صفی با بازی در ۷۶ مسابقه، باثبات‌ترین چهره تیم ملی بود و پس از او کریم انصاری‌فرد و اشکان دژاگه بیشترین بازی را انجام دادند. سردار آزمون مهاجمی بود که خیلی زود توسط کی‌روش به او میدان داده شد. این بازیکن با 29 گل، بهترین گلزن دوران مربیگری کارلوس کی‌روش است و مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد در رده دوم و سوم جای دارند.آندرانیک تیموریان که سال‌های فراموش نشدنی را با کی‌روش در تیم ملی پشت سر گذاشت با ۱۳ پاس گل، بهترین آمار را در زمان مربیگری این مربی به ثبت رساند. همانطور که می‌شود حدس زد، مهدی طارمی با کسب ۳ پنالتی، پنالتی گیرترین بازیکن دوران مربیگری کی‌روش است ولی این بازیکن یک شریک هم دارد. اشکان دژاگه هم در تیم ملی چنین آماری به نام خود ثبت کرد.

وب گردی

    نظر شما