اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی برای بیمهشدگان و بازنشستگان
سازمان تامین اجتماعی به خبری مبنی بر یک انتصاب فامیلی در این سازمان واکنش نشان داد.
سازمان تامین اجتماعی در واکشن به حواشی اخیر یک اطلاعیه صادر کرد و جزئیات اعتبارات و تسهیلات صندوق حمایت برای بیمهشدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اعلام شد.
سازمان تامین اجتماعی اطلاعیه جدیدی صادر کرد. سازمان تامین اجتماعی در واکشن به حواشی اخیر یک اطلاعیه صادر کرد و جزئیات اعتبارات و تسهیلات صندوق حمایت برای بیمهشدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اعلام شد. سازمان تامین اجتماعی در واکنش به خبری مبنی بر یک انتصاب فامیلی در این سازمان، اطلاعیه صادر کرد. نحوه ثبتنام و دریافت وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اعلام شد. سازمان تامین اجتماعی درباره پوشش بیمهای و بیمه تکمیلی بیمهشدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.
سازمان تامین اجتماعی به خبری مبنی بر یک انتصاب فامیلی در این سازمان واکنش نشان داد.
روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر یک انتصاب فامیلی در این سازمان در اطلاعیهای اعلام کرد: در پی انتشار شایعه کذب و جعلی انتصاب فامیلی یکی از مدیرانکل تهران به اطلاع میرساند مدیرکل مذکور از مدیران موفق، باسابقه و خبره این سازمان است که در سال 1400 منصوب شده و هیچگونه نسبت سببی و نسبی با مدیران ارشد سازمان ندارند.
لذا شایعه انتصاب فامیلی وی کاملاً کذب و مصداق بیاخلاقی رسانهای بوده و اتهام مذکور از طریق قانونی نیز پیگیری حقوقی خواهد شد.
بنابر اعلام سازمان تامین اجتماعی، بازنشستگان این سازمان میتوانند برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی به صورت غیرحضوری و یا حضوری در کانونهای بازنشستگی در خردادماه ثبتنام کنند.
پرداخت وام قرضالحسنه از جمله تسهیلاتی است که سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان واجد شرایط خود پرداخت میکند و آنطور که احمد اسفندیاری؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرده است، میزان این وام در سال جاری افزایش یافته است.
اسفندیاری با اشاره به پرداخت وام قرضالحسنه از سوی سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان خود اظهار کرد: سال گذشته مبلغ 12 میلیون تومان به بازنشستگان واجد شرایط بهعنوان وام قرضالحسنه با کارمزد 4 درصد پرداخت میشد که با پیگیریهای صورتگرفته امسال این رقم به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.
او در خصوص نحوه ثبتنام و پرداخت وام قرضالحسنه به بازنشستگان گفت: بازنشستگان در هر استان و شهرستان میتوانند با مراجعه به کانونهای بازنشستگی اقدام به ثبتنام کرده و وام 20 میلیون تومانی خود را دریافت کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با زمان ثبتنام بازنشستگان برای دریافت این وام گفت: از اواخر خرداد ماه فرآیند ثبتنام بازنشستگان برای پرداخت وام 20 میلیون تومانی آغاز میشود.
اسفندیاری در پاسخ به این پرسش که امسال چه تعداد از بازنشستگان تأمین اجتماعی از تسهیلات و وام اشارهشده بهرهمند خواهند شد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامهریزی امسال قرار است 500 هزار نفر از بازنشستگان از این تسهیلات بهرهمند شوند.
ثبتنام وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی 1402 از طریق مراجعه به کانونهای بازنشستگی و تکمیل فرم وام ضروری مستمریبگیران امکانپذیر است. از جمله شرایط دریافت این وام میتوان به داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی اشاره کرد.
6 شرط ثبتنام وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی 1402
با توجه به اینکه برای اخذ هر گونه تسهیلاتی، متقاضیان، باید شرایطی که از سوی اعطاکننده وام مشخص شده است را داشته باشند، بنابراین شرط ثبتنام وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:
ـ متقاضیان باید حقوق مستمری خود را از شعب بانک رفاه که در شهر تهران هستند، دریافت کنند زیرا امکان دسترسی به کسر اقساط توسط بانک عامل، برای بانکهای دیگر وجود ندارد.
ـ داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبتنام وام بانک رفاه به مستمریبگیران تامین اجتماعی 1402یا همن وام ضروروی، الزامیست.
ـ شرایط سنی مستمریبگیران، برای دریافت این وام، در سال قبل، برخلاف سالهای گذشته، 70 سال نبود و برای متقاضیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی، سن 77 سال در نظر گرفته شد که با توجه به عدم اعلام اخبار جدید از سوی دولت، در سال 1402 نیز اینگونه خواهد بود.
ـ با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت خواهد شد، مستمریبگیران باید فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.
ـ بازنشستگان متقاضی ثبتنام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی 1402 یا همان وام ضروری باید در طی سه سال گذشته از تسهیلاتی که بانک رفاه ارائه کرده است، استفاده نکرده باشند.
ـ مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال گذشته، بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی، از 7 میلیون به 12 میلیون تومان تغییر پیدا کرد و مبلغ آن در خصوص سال 1402 با توجه به تورم موجود، 8 میلیون افزایش داشته و به مبلغ 20 میلیون تومان رسیده است.
ـ هنگام ثبتنام باید شماره تلفن همراه به نام متقاضی دریافتکننده وام بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.
مستمریبگیران واجد شرایط ثبتنام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی به دو روش میتوانند نسبت به ثبتنام خود برای دریافت وام 20 میلیون تومانی اقدام کنند. در روش اول به صورت غیرحضوری و از طریق کانونهای بازنشستگی که این روش برای استانها و شهرستانهای است که ثبتنام به صورت اینترنتی انجام میشود و روش دوم به صورت حضوری، در این روش متقاضیان با حضور در کانونهای بازنشستگی و ارائه مدارک خود ثبتنام خود را انجام میدهند.
داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبتنام وام بانک رفاه به مستمریبگیران تامین اجتماعی 1402 یا همان وام ضروری، الزامی است. با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت خواهد شد، مستمریبگیران، باید فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.
سازمان تامین اجتماعی برای جلوگیری از تضییع حقوق بیمهشدگان و مستمریبگیران، شرایط دریافت مستمری را بررسی و پس از تایید احراز شرایط قانونی، نسبت به پرداخت مستمری به این گروه از افراد اقدام میکند.
بیماران خاص تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، از اعتبارات و تسهیلات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج بهرهمند میشوند.
طی جلسه هماهنگی سازمانهای بیمهگر پایه به میزبانی سازمان تامین اجتماعی که با حضور مدیرانعامل سازمان بیمه سلامت و سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح برگزار شد، پس از تبادلنظر مدیران و کارشناسان سازمانهای بیمهگر پایه، در زمینه بهرهمندی بیمهشدگان تامین اجتماعی از اعتبارات و تسهیلات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعبالعلاج توافقاتی صورت گرفت.
براین اساس مقرر شد اطلاعات بیماران خاص تحتپوشش سازمان تامین اجتماعی در اختیار صندوق حمایت از بیماران خاص و صعبالعلاج قرار گیرد و بیمهشدگان تامین اجتماعی نیز از مزایای این صندوق برخوردار شوند.
میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این جلسه همکاری میان سازمانهای بیمه پایه را نیازی جدی و بستری برای بهبود خدمترسانی به مردم عنوان کرد و گفت: همکاری و تبادل اطلاعات در سطوح مختلف سازمانهای بیمه پایه، ارتقای سطح خدمات را به دنبال دارد و انتظار میرود جلسات هماهنگی این سازمانها بهصورت مستمر و با دستور کار مشخص برگزار شد.
محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیز در این جلسه گفت: همکاری در زمینه برنامه پزشک خانواده و همچنین خدمترسانی به بیماران خاص و صعبالعلاج، از زمینههای مهم همکاری بین سازمانهای بیمه پایه است و امیدواریم نتیجه جلسات هماهنگی، فراهم شدن زمینه خدمت مناسبتر به بیماران باشد.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، امیر احمدی، مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز گفت: در زمینه خدمترسانی به بیماران خاص و برخورداری کارکنان نیروهای مسلح و خانوادههای آنان از خدمات درمانی بهویژه در زمینه بیماریهای خاص و صعبالعلاج اقدامات مختلفی در سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح در حال انجام است و در این زمینه آماده همکاری بیشتر با سایر سازمانهای بیمه پایه هستیم.
صندوق حمایت از بیماران خاص و صعبالعلاج در روز سوم آبانماه ۱۴۰۱ ، با پوشش ۲۷ بیماری خاص و صعبالعلاج و با تزریق بودجه ۵۰۰۰ میلیارد تومانی رونمایی شد.
به گفته معاون بیمه سلامت ایران، این صندوق به استناد بند «ن» تبصره ۱۷ قانون برنامه بودجه ۱۴۰۱ برای اولین بار تشکیل شد. اساسنامه تشکیل صندوق در هیئت وزیران در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ به تصویب رسید و پس از آن در وزارت بهداشت برای ساماندهی اجرایی این صندوق، شورای سیاستگذاری تشکیل و این شورا با ریاست وزیر بهداشت و ترکیبی از معاونین وزارت بهداشت، سازمانهای بیمهگر و نمایندگانی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی فعال شد.
طبق اساسنامه مذکور، اعلام فهرست بیماریهایی که قرار است تحت پوشش این صندوق قرار گیرند و همچنین تدوین بستههای خدمتی توسط وزارت بهداشت در چند مرحله صورت میگیرد. بیماریهای تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیز صفاقی، دیالیز خونی، بیماریهای موکوپلی ساکاریدوز، بیماری بال پروانهای، اسام ای تیپ یک و دو و سه، بیماری سیاف، اوتیسم، گروه سرطانها با تمام طیفها، بیماریهای قلبی و عروقی، پیوند سلولهای بنیادی و خون ساز، پیوند کلیه، پیوند کبد، پیوند قلب و پانکراس، پیوند روده و پیوند ریه، بیماریهای مزمن روانی، صرع مقاوم به درمان، پارکینسون و آسیبهای شنوایی شدید بیماریهایی هستند که در مرحله اول تعریف شدند و خدمترسانی برای آنها ذیل صندوق بیماریهای خاص و صعبالعلاج به صورت تدریجی انجام میشود.
در خصوص هزینههای درمانی بیماران خاص و صعبالعلاج پس از آغاز به کار صندوق بیماریهای خاص و صعبالعلاج نیز باید گفت که در بخشهای دولتی عمده خدماتی که بیماران دریافت میکنند پوشش بیمهای و صندوق ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی دارد که شامل سه جزء است. طبق اساسنامه فعالیت صندوق بیماریهای خاص و صعبالعلاج به این صورت است که پوشش بیمه پایهای که بیماران از قبل داشتند سر جای خود باقی است و تعهدات بیمههای پایه کاسته نخواهد شد. در عین حال پوشش بیمههای تکمیلی هم سر جای خود خواهد بود و پوشش صندوق بیماریهای خاص و صعبالعلاج مازاد بر پوششهای قبلی اضافه خواهد شد.
وزیر بهداشت نیز در روز ۲۲ اردیبهشت ماه جاری از افزایش اعتبار این صندوق خبر داد و گفت: «سال گذشته صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج زیر نظر سازمان بیمه سلامت، راه اندازی شد تا از بیماران صعب العلاج، حفاظت مالی کند. بنابراین بیماران صعب العلاج می توانند با ارائه مستندات پزشکی، تحت پوشش این صندوق قرار گیرند. سال گذشته حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راهاندازی این صندوق توسط مجلس تخصیص داده شده بود که امسال این رقم به ۷۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.»
نظر شما