۷ نکته مهم برای پیاده روی زمستانی

۷ نکته مهم برای پیاده روی زمستانی

آهسته و کوتاه قدم برداشتن در پیاده روی زمستانی و پوشیدن کفش‌های مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا در زمستان زمین نخورید و آسیب نبینید.

به گزارش 9صبح و به نقل از health،  زمستان سرد و یخی است و برف همچنان می‌بارد. به همین دلیل  زمین خوردن، جراحات یا تصادفات مربوط به پیاده روی زمستانی بسیار زیاد است.

قبل از اینکه برف ببارد و پیاده روها یخبندان شوند، بهتر است آماده باشید.

در اینجا چند نکته برای پیاده روی زمستانی وجود دارد که بهتر است در نظر بگیرید.

ایمنی بیرون از خانه

دنیای بیرون از خانه پس از برف و یخ کمی غیرقابل پیش بینی است، اما شما می‌توانید با کنترل بیشتر، خودتان را ایمن کنید. به این معنی که در حد نیاز از نمک در پله‌ها استفاده کنید و به طور منظم راهروی خود را پارو بزنید. همچنین می‌توانید شن یا ماسه را روی هر قسمت یخی بریزید.

مراقب یخ سیاه باشید

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات یخ سیاه است. این نوع یخ کاملاً با سنگفرش زیرین ترکیب می‌شود و سطح را نه تنها لغزنده، بلکه نامرئی می‌کند. مناطقی مانند پارکینگ‌ها، پیاده روها یا جاده‌ها همگی در معرض خطر یخ سیاه هستند.

کفش مناسب بپوشید

چکمه‌های بلند با کفی ضخیم پای شما را گرم نگه می‌دارند و راه رفتن در میان برف را آسان‌تر می‌کنند. کف لاستیکی ضد لغزش برای روزهای یخبندان بهترین است. به علاوه، یک کفش مقاوم در برابر آب خیس نمی‌شود.

در مسیرهای پیاده روی تعیین شده راه بروید

بدون میانبر! با وجود برف فراوان در زمستان، بهتر است در مسیرهای مشخص شده که پاکسازی شده راه بروید.

قدم‌های آهسته و کوتاه بردارید

در زمستان مثل پنگوئن‌ها راه بروید: پاهای خود را صاف، کمی به سمت بیرون نگه دارید و برای حفظ تعادل، بازوهای خود را در کنار خود نگه دارید و قدم‌های آهسته و کوتاه بردارید.

از نرده‌ها استفاده کنید

پله‌های بیرونی اکنون پوشیده از یخ یا برف باشد. هوشیار باشید! هنگام بالا و پایین رفتن از پله‌ها حتماً از نرده‌ها استفاده کنید تا تعادل خود را نگه دارید!

مراقب جلوی پایتان باشید

حتی اگر در حال رانندگی هستید، همچنان باید هنگام ورود و خروج از خودرو محتاط باشید.

اگر تعادل خود را از دست دادید؛ این کار را انجام دهید

حفظ تعادل یکی از عوامل جلوگیری از سقوط است. در حین سقوط و افتادن سر خود را تا حد امکان بپوشانید و بدن خود را بچرخانید تا به جای پشت یا جلو به پهلو بیفتید. تا حد امکان سعی کنید بدن خود را شل نگه دارید و دست‌ها و پاها را خم کنید.

وب گردی

    نظر شما